کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت که یک فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه جریان دارد و شورای امنیت تاکنون نتوانسته خشونت‌ها در غزه را متوقف کند.

فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین فیلیپو گراندی، رییس کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امروز چهارشنبه طی سخنانی در افتتاحیه «همایش جهانی پناهندگان ۲۰۲۳» در ژنو خواستار برقراری آتش‌ بس فوری و پایدار در غزه شده و اعلام کرد: یک فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه جریان دارد.

رییس کمیسر عالی سازمان ملل متحد در این خصوص ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل نیز موفق به توقف خشونت در غزه نشده است.

وی افزود: ۱۱۴ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل آزار و اذیت، نقض حقوق بشر، خشونت، درگیری‌ های مسلحانه و ناآرامی‌ های جدی اجتماعی آواره شده‌ اند. این رقم نشان دهنده تعداد آوارگان و پناهندگان است.

کریستینه شرانر بورگنر، رییس دبیرخانه امور مهاجرت سوییس، یاسین اکرم سریم معاون وزیر امور خارجه ترکیه، مقامات سازمان ملل در سطح عالی از بسیاری کشورها در «همایش جهانی پناهندگان ۲۰۲۳» حضور یافتند.

در حالی که بمباران مناطق مختلف نوار غزه و حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه این مناطق همچنان ادامه دارد فعالان خبری از اوضاع وخیم پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی سخن می‌گویند.

بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محل نگهداری آوارگان معلول فلسطینی در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه ۲ فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه «الدرج» وابسته به آژانس آن روا در شرق شهر غزه را نیز بمباران کرد و چندین فلسطینی را به شهادت رسانده یا زخمی کرد.

بر اثر بمباران یک خانه در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز یک فلسطینی به شهادت رسید و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در مرکز نگهداری آوارگان در خان‌یونس نیز برخورد گلوله شلیک‌شده از سوی یک پهپاد صهیونیستی به سر یک دختربچه فلسطینی، شهادت این کودک را در پی داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در شهرک البرکه واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کرد و چندین فلسطینی را به شهادت رسانده یا زخمی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.