فرماندار میامی با اشاره به آغاز پرداخت غرامت به خسارت دیدگان سیل اخیر در کالپوش، گفت: در برخی روستاها مانند حق الخواجه ۱۰۰ درصد خسارت تعیینی، تائید و پرداخت غرامت‌ها آغاز می‌شود.

پرداخت غرامت به خسارت دیدگان سیل کالپوش

به گزارش قدس انلاین، علیرضا آشوری صبح پنجشنبه در جلسه ستاد بیمه استان سمنان به میزبانی فرمانداری میامی با بیان اینکه ضرورت دارد تا به واسطه بافت روستایی که شهرستان میامی دارد، فرهنگ بیمه ترویج و توسعه یابد، افزود: بیش از ۹۰ درصد مردم در این شهرستان شغل کشاورزی و دامداری دارند.

وی با بیان اینکه نیاز است که دفتر بیمه برای شهرستان میامی مستقر شود تا بتوانیم نیاز مردم را پوشش دهیم، افزود: ضریب بیمه‌های کشاورزی می‌بایست افزایش یابد تا کشاورزان استقبال بیشتری برای بیمه کردن محصولات شأن داشته باشند.

فرماندار میامی با بیان اینکه هر هکتار اراضی کشاورزی شهرستان ۲۸۰ هزار تومان بیمه می‌شود اما بسیاری از مردم هنوز اهمیت آن را نمی‌دانند، تاکید کرد: در برخی روستاها مانند روستای حق الخواجه ۱۰۰ غرامت تعیین شده برای بیمه مورد تأیید قرار گرفته و پرداخت‌ها به خسارت دیدگان اغاز می‌شود.

آشوری با بیان اینکه ۳۵ رأی دام تلف شده در سیل اخیر کالپوش بیمه بودند که خسارت به مالکان آنها پرداخت می‌شود، تاکید کرد: تنها مسیر دولت برای پرداخت غرامت در پدیده‌ها و عوامل پیش بینی نشده مثل سیل، بیمه کردن محصولات است.

وی با بیان اینکه عوامل خطر تحت پوشش بیمه‌ای، کم بودن توان پرداخت صندوق‌های بیمه‌ای و پایین بودن مبالغ جبران خسارت، خرده مالکی و کم بودن سطح آگاهی کشاورزان از جمله عوامل کاهنده رغبت کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی است، افزود: توسعه فرهنگ بیمه یک ضرورت است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.