سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: وقتی داور با وجود VAR و رخ دادن صحنه‌ها در مقابل چشمان خود، تصمیم اشتباه می‌گیرد همان بهتر که VAR نداشته باشیم.

گل‌محمدی: همان بهتر که VAR نداشته باشیم؛ امتیاز ما را گرفتند و به استقلال دادند

به گزارش قدس آنلاین یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی یک بر یک مقابل استقلال در شهرآورد ۱۰۲، اظهار داشت: در مجموع بازی خوبی بود. در نیمه اول توانستیم بازی را کنترل کرده و گردش توپ خیلی خوبی داشتیم. یک تا ۲ موقعیت خیلی خوب هم داشتیم. توانستیم این بازی را خوب مدیریت کرده و به دروازه حریف برسیم. از ضربات ایستگاهی خوب استفاده کردیم اما متاسفانه به گل نرسیدیم.

وی افزود: در نیمه دوم یک مقدار استقلال با پرس شدیدتری بازی کرد و شاید آن‌طور که انتظار داشتم بچه‌ها پاس بیشتری در زمین حریف بدهند، این اتفاق خیلی کم افتاد. بعد از آن توانستیم به گل برسیم و در جریان بازی هم موقعیت خاصی به حریف ندادیم و در فاز دفاعی خیلی خوب عمل کردیم.

گل‌محمدی ادامه داد: استقلال می‌خواست از روی توپ‌های بلند و اوت دستی فشار وارد کند ولی بچه‌های ما تاکتیک حریف را خوب کنترل کردند.و در صحنه‌ای که به نظرم هیچ اتفاقی رخ نداد، بازیکن حریف خودش را روی پای بازیکن ما انداخت و زانویش را گرفت. صحنه مشکوک به پنالتی مقابل چشمان بنیادی‌فر اتفاق افتاد و ابتدا خیلی تصمیم خوبی گرفت. اگر در آن جو ۱۰ درصد فکر می‌کرد که پنالتی است، قطعاً می‌گرفت. اصلا برای این صحنه نیاز به VAR نبود.

وی افزود: نمی‌دانم داوران عراقی را از کجا آورده بودند. چگونه چنین صحنه‌هایی را خیلی زود به VAR می‌بردند. در شرایطی که بازیکن حریف (امید حامدی‌فر) در دقیقه ۶۰ باید اخراج می‌شد، حتی کارت زرد هم نگرفت. تا این اندازه عجیب بودن تصمیمات VAR تعجب‌آور است. انتظار داشتیم خود بنیادی‌فر که صحنه را دیده تصمیمش را زیر سئوال نبرد. روز خوبی برای داوری نبود. اگر قرار باشد این‌طور VAR بیاید همان‌ بهتر که نیاید و زیاد هم تلاش نکنیم تا هزینه‌های باشگاه‌ها را بالا ببریم. خودتان را به دردسر نیندازید و همان که VAR نباشد بازی قشنگ‌تر می‌شود. اینگونه خیلی نوبر بود که با وجود VAR تصمیمات اشتباه گرفته می‌شد.

گل‌محمدی در واکنش به صحبت‌های نکونام که گفته بود داور باید دو پنالتی برای آنها می‌گرفت و اینکه استقلال چند موقعیت گلزنی داشت و به پرسپولیس فرصت خلق موقعیت ندادند، گفت: در مورد نظر دیگران صحبت نمی‌کنم. هر کسی نظر خودش را دارد که برایش قابل احترام است. صحبت‌های من، نظر کارشناسان و صحنه‌های واضح دیده شده است. امروز ۲ امتیاز از پرسپولیس گرفتند و یک امتیاز به استقلال دادند کل اتفاقات بازی امروز همین بود.

وی در پاسخ به این سئوال که دلیل اینکه این همه تصمیمات علیه پرسپولیس گرفته می‌شود چیست؟ گفت: دلیلش این است که ما احترام می‌گذاریم و حیا داریم و قانون را رعایت می‌کنیم. وقتی چنین احساسی به آنها دست می‌دهد، می‌گویند هر بلایی که سرشان بیاوریم، اینها حرف نمی‌زنند. خودمان هم مقصر هستیم و باید از حق خودمان بیشتر دفاع کنیم و یک مقدار باید شلوغ‌بازی دربیاوریم. متأسفانه این کارها در فوتبال ایران جواب می‌دهد. قبل از بازی می‌آیند و در مورد داوری دربی‌های گذشته صحبت می‌کنند. این کار فشار زیاد گذاشتن روی داور است.

گل‌محمدی افزود: دوستان کمیته انضباطی‌ هم با توجه به رفاقت‌های‌شان در برخورد و صدور رای دچار دوگانگی می‌شوند این مسائل واقعاً‌ زیاد است و آن را کاملاً حس می‌کنیم. از آنجایی که مدیرعامل استقلال با رئیس فدراسیون رفاقت دیرینه و صمیمی دارد، نباید حق یک تیم دیگر را ضایع کنند. عضو کمیته انضباطی هم همین‌طور؛ از باشگاه پرسپولیس انتظار دارم از حق هواداران و بازیکنان قوی‌تر و محکم‌تر دفاع کند. یک جایی باید داد زد و یک جایی باید هوار بکشیم. نمی‌گویم باید بی‌احترامی کنیم اما جایی باید از حق باشگاه پرسپولیس دفاع کرد این انتظار همه ما است.دوست ندارم از این کلمه استفاده کنم اما باید از این به بعد جری‌تر و پُرروتر باشیم. در فوتبال ایران این چیزها لازم است و جواب می‌دهد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که دلیل عدم نتیجه‌گیری سرخپوشان، بن‌بست تاکتیکی است یا مشکل روحی و روانی بازیکنان، گفت: دلایلی که برای من وجود دارد، روشن است ولی اینجا جایش نیست که بخواهم درباره آن صحبت کنم. قبلاً صحبت‌های زیادی شده، بحث دیگری که وجود دارد این است که فشردگی زیادی در آسیا و لیگ برتر داشتیم و با توجه به مصدومیت‌ها و بیماری‌های مختلف، مقداری جان تیم ما گرفته شد. من هم قبول دارم و انتظارات من از بازیکنان بیش از این است.

وی افزود: برخی مشکلاتی که داخل یا بیرون تیم وجود داشته سبب شد انرژی و زور تیم گرفته شود. مقابل النصر و الدحیل خوب بازی کردیم و مقابل هوادار هم در نیمه اول خوب بودیم ولی انرژی تیم در فشردگی مسابقات گرفته شد. ۴ بازی تا نیم‌فصل داریم و مسابقات را مجدداً فشرده‌تر و بدون هماهنگی با ما فاصله بین تیم‌ها را کم کردند. برنامه‌ریزی فشرده‌ای را برای تیم ما در نظر گرفتند که به تیم ما ضربه می‌زند.

گل‌محمدی در پاسخ به این سئوال که تعویض ترابی و رفیعی به دلیل پرس زیاد استقلال بود؟ گفت: با توجه به تعویض‌ها سعی کردیم سیستم بازی‌مان را تغییر دهیم و به تعداد مهاجمان تیم‌ هم اضافه کردیم تا زور بیشتری در حمله داشته باشیم. فکر می‌کنم تعویض‌های خوبی هم بود و به گل هم رسیدیم و پرتعدادتر در حمله بازی کردیم.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع که بعد از برگزاری دربی ۱۰۲ با VAR هم او و هم سرمربی استقلال نسبت به تصمیمات اعتراض داشتید، گفت: به نظر من آنها دست پیش می‌گیرند که پس نیفتند. آنها باید از تصمیاتی که VAR و بنیادی‌فر برای‌شان گرفتند خوشحال باشند. صحنه‌ها واضح است و نظرات کارشناسان را همه دیدیم که حرف‌های ما را تأیید کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا یحیی گل‌محمدی در این فصل هم با همان انرژی فصل گذشته کار می‌کند؟ اظهار داشت: موقعی که برای پرسپولیس کار و مربیگری می‌کنید یک لحظه به فکر آدم خطور نمی‌کند که کم بگذارید و احساس خستگی کنید. من هم برای خودم و هم برای همکارانم زمان کاری‌مان را زیاد کردم و امسال بیشتر از سال گذشته وقت می‌گذاریم. مشکلات امسال‌مان خیلی بیشتر از سال گذشته است و دلایل آن را زیاد باز نمی‌کنم. یک وظیفه داریم که تا آخرین نفس برای پرسپولیس کار کنیم و جان بدهیم و این وظیفه همه ما است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه دلیل اینکه پس از به ثمر رساندن گل عقب کشیدند، چه بود؟ گفت: طبیعی است و اگر این اتفاق برای ما می‌افتاد و گل می‌خوردیم قطعاً برای جبران تلاش می‌کردیم. حریف از توپ‌های بلند استفاده می‌کرد و بازی را به زمین ما می‌آورد و ناخودآگاه این اتفاق می‌افتاد تا تیم ما عقب‌تر بازی کند. با نوع بازی که حریف کرد اصلاً اتفاقی برای ما نیفتاد و صحنه‌ای خطرناکی روی دروازه ما رخ نداد و خیلی خوب کنترل کردیم، فقط تصمیمات داور بود که همه آنها به ضرر ما بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این همه امتیاز از تیمهای دیگه گرفتند دادند به شما چی شد؟؟؟