وزیر امور خارجه روسیه گفت که تلاش‌های غرب برای ایجاد شکاف میان ارمنستان و روسیه، استحکام اتحاد مسکو و ایروان را محک می‌زند.

لاوروف: غرب برای ایجاد شکاف در روابط روسیه و ارمنستان تلاش می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری تاس نوشت که سرگئی لاوروف در پیامی به نشست دیروز (۲۴ آذر) "نقش و جایگاه دیپلماسی عمومی در توسعه روابط روسیه و ارمنستان"، گفت: امروز، روابط متحدانه مسکو و ایروان در پرتو تلاش‌های غرب برای ایجاد شکاف در روابط ملت‌های برادرمان محک می‌خورد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین ابراز عقیده کرد که "در نتیجه رایزنی‌های (دوجانبه)، توصیه‌های عملی ارائه و روابط متقابل سودمندی برقرار خواهد شد.

میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست که در مسکو برگزار شده بود، ابراز اطمینان کرد که می‌توان بر مشکلات کنونی دو کشور فائق آمد و هنوز فرصت برای بهبود روابط دوجانبه وجود دارد.

گالوزین به روابط تاریخی، فرهنگی و اقتصادی بین مردم ارمنستان و روسیه اشاره کرد و به خبرنگاران گفت: هرگونه مشکل موقت در روابط ما نه تنها قابل‌حل، بلکه فرصتی برای توسعه بیشتر روابط متنوع فیمابین است.

این دیپلمات افزود: مردم دو کشور طرفدار تقویت، توسعه، گسترش و تعمیق روابط هستند. این نقطه قوت اصلی روابط ما است و هر چیز دیگری قابل رفع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.