مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب شماره هفت مشهد که یکی از مصوبات سفر نوروزی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۱ بود با تامین اعتبار و با سرمایه‌گذاری بانک ملت به مرحله عقد قرارداد رسید و مبادله پیمان انجام شد.

مصوبه سفر رییس جمهور درباره ساخت تصفیه خانه فاضلاب مشهد عملیاتی شد

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۴۶ هزار و ۵٠٠ متر مکعب در شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: این تصفیه خانه با فرایند لجن فعال علاوه بر حذف بار آلی، در حذف نیتروژن و فسفر نیز به منظور دستیابی به پساب با استاندارد تخلیه به آبهای سطحی سازمان حفاظت محیط زیست موثر خواهد بود.

وی گفت: امکان استفاده از این پساب در بسیاری از مصارف وجود خواهد داشت.

اسماعیلیان افزود: فرآیند تصفیه در این طرح جزء پیشرفته‌ترین و منعطف‌ترین فرایندهای تصفیه خانه بیولوژیکال فاضلاب شهری دنیا با قابلیت شوک پذیری زیاد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: با احداث این تصفیه خانه و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب طبرسی و بخش‌های ۱ و ۲ ارتقای تصفیه خانه فاضلاب پرکند آباد ۲، ظرفیت تصفیه فاضلاب جمع آوری شده شهر مشهد به حدود ۲ برابر افزایش می‌یابد و تناسب ظرفیت جمع آوری با تصفیه برقرار خواهد شد.

وی گفت: طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ به ظرفیت ٢٠٠ هزار مترمکعب در شبانه روز به عنوان نخستین و بزرگترین طرح ارتقا در سطح کشور، توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در دست اجراست و طبق برنامه ریزی، بخش اول آن به ظرفیت ۵٠ هزار مترمکعب در شبانه روز تا پایان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.