وزرای خارجه انگلیس و آلمان با بیان اینکه نیاز به آتش‌بس پایدار در غزه ضروری است، اما با برقراری آتش‌بس فوری مخالفت کردند.

درخواست وزرای خارجه آلمان و انگلیس برای «آتش‌بس پایدار» در غزه

«دیوید کامرون» و «آنالنا بربوک»، وزرای خارجه انگلیس و آلمان در مقاله‌ای مشترک در نشریه ساندی تایمز نوشتند که در جنگ غزه تعداد تلفات غیرنظامیان بیش از حد است و رژیم صهیونیستی باید هرچه سریعتر اما به شکلی پایدار، به این درگیری پایان دهد.

در این یادداشت آمده است: ما باید هرچه در توان داریم برای فراهم کردن شرایط آتش بس پایدار انجام دهیم؛ آتش بسی که در نهایت به صلح پایدار منجر شود. هرچه زودتر، بهتر. نیاز به این آتش‌بس مبرم است.

با این وجود، این دیپلمات‌های ارشد انگلیسی و آلمانی در یادداشت خود مدعی شدند که درخواست برقراری آتش‌بس سراسری و فوری در حال حاضر - با این امید که روزی به لغو پایدار درگیری‌ها منجر شود - اقدام مناسبی نیست.

وزیر خارجه انگلیس در حالی از آتش بس سخن می‌گوید که در رای‌گیری برای تصویب قطعنامه آتش بس غزه در مجمع عمومی سازمان ملل، کشورش به آن رأی ممتنع داد.

رژیم صهیونیستی رفته‌رفته با افزایش فشارهای بین المللی و انتقادات جهانی از حملاتش به غزه مواجه شده است؛ تا جایی که چندی پیش «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا حملات ارتش صهیونیست به نوار غزه را کورکورانه توصیف کرد و گفت: با وضعیت کنونی، حمایت جهانی از اسرائیل بسیار دشوار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.