با گذشت بیش از ۵۰ روز از آغاز تهاجم زمینی اشغالگران به غزه، به نظر می‌رسد محاسباتی که اشغالگران برای کنترل هر چه سریعتر اوضاع نوار غزه انجام داده بودند دیگر برای پیگیری عملیات زمینی معتبر نیست.

کشتار در جبالیا و هدف قرار دادن بیمارستان ناصر/ تداوم هلاکت سربازان صهیونیست در غزه

به گزارش قدس آنلاین، با ردیابی مسیر خسارات جانی و مادی اشغالگران و اهداف اساسی که برای عملیات زمینی خود در نظر گرفته بودند می‌توان نتیجه گرفت که نبرد در مسیری پیش می‌رود که توسط اشغالگران محاسبه نشده بود در حالیکه انتظار تضعیف عملیات مقاومت را داشتند، خسارات جانی و مادی خودشان با گذشت زمان بیشتر می‌شود.

افزایش تلفات اشغالگران

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه از کشته شدن چهار سرباز در جریان نبرد با گروه‌های فلسطینی در جنوب نوار غزه خبر داد.

به این ترتیب، تعداد کشته‌شدگان ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» در هفت اکتبر به ۴۵۸ نفر رسیده‌است که ۱۲۶ مورد از آغاز تهاجم زمینی به غزه در ۲۷ اکتبر بوده‌است. با کشته شدن دو گروهبان در صبح روز یکشنبه، تعداد تلفات اشغالگران در غزه پس از پایان آتش‌بس به ۵۵ نفر رسید.

این در حالی است که حملات اشغالگران به مناطق پرجمعیت اردوگاه جبالیا، خان یونس و شجاعیه در سایه تداوم قطع ارتباطات و اینترنت برای چهارمین روز متوالی در تمامی مناطق نوار غزه ادامه دارد و نیروهای دفاع مدنی همچنان اجساد شهدا را از زیر آوار بیرون می‌آورند.

بامداد روز دوشنبه، نیروهای رژیم صهیونیستی به حملات خود به چندین منطقه در نوار غزه ادامه دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها شهروند از جمله کودکان و زنان شد.

کشتار جدید صهیونیست‌ها در شمال غزه

نیروهای اشغالگر در خیابان غزه قدیم در شهر جبالیا در شمال نوار غزه دست به کشتار زدند که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر شد. طبق گزارش الجزیره به نقل از مدیر کل وزارت بهداشت غزه، در جبالیا بیش از ۱۰۰ تن شهید شدند که ۱۰۰ تن دیگر نیز زیر آوار هستند و ۲۰ تن هم زخمی شده‌اند.

هواپیماهای جنگی اشغالگران یک منطقه مسکونی متعلق به خانواده‌های البرش و علوان در جبالیا را که ده‌ها خانواده در آن زندگی می‌کردند، با چندین موشک بمباران کردند که منجر به مدفون شدن بسیاری در زیر آوار خانه‌ها شد.

منابع مطبوعاتی گزارش دادند که بیش از ۵۴ شهید از مناطق الصبره، محله الشیخ رضوان و الرمال در شهر غزه به بیمارستان الشفا منتقل شدند و یکشنبه خشونت‌بارترین روز در چند روز اخیر بود.

این منابع اشاره کردند که در میان حملات هوایی، اشغالگران خانه‌های خانواده الراضی و خانواده شوا را در میدان شوا در محله التفاح در شهر پرجمعیت غزه بمباران کردند که این بمباران ۱۲ شهید برجای گذاشت.

همچنین اشغالگران ساختمان مهندسین در محله الرمال در شهر غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت هفت نفر شد.

تعدادی از شهروندان نیز در پی بمباران خانه‌ای متعلق به خانواده ابوغرقود در غرب اردوگاه نصیرات توسط هواپیماهای نظامی اشغالگران شهید و ده‌ها تن مجروح شدند.

بیمارستان ناصر در غزه پس از بمباران اشغالگران ویران شده‌است

عصر یکشنبه همچنین در بمباران رژیم صهیونیستی که مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، یک زن شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

منابع محلی گزارش دادند که بر اثر شلیک توپخانه اشغالگران به ساختمانی در مجتمع پزشکی ناصر، یک شهروند مجروح که در بیمارستان تحت مداوا بود، شهید و تعدادی دیگر از جمله زنان و کودکان مجروح شدند.

در این باره اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت نیروهای اشغالگر ساختمان التحریر در مجتمع پزشکی ناصر را با گلوله توپخانه که به دیوار برخورد کرد، اما منفجر نشد، هدف قرار دادند.

وی افزود: این حمله باعث شهادت یک زن مجروح که در بخش تحت درمان بود و نیز مجروحیت سه تن دیگر شد.

وی با بیان اینکه خون شهدا و مجروحان دیوارها را پر کرد، افزود: اگر گلوله در داخل ساختمان منفجر می‌شد، کشتار بزرگ و هولناکی به بار می‌آورد.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که با جدیت بسیار توپخانه اشغالگران را تحت نظارت دارد که زایشگاه مجتمع پزشکی ناصر را هدف قرار داد.

این جمعیت در بیانیه‌ای افزود: «این جنایت نشانه خطرناکی از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی از مصونیت و حفاظت برخوردارند.» این نهاد از جامعه جهانی خواست تا از کادر پزشکی و بیمارستان‌ها حمایت کند.»

رسانه‌های فلسطینی نیز روز دوشنبه تصاویری از آثار تخریب مجتمع پزشکی ناصر پس از بمباران شب گذشته توسط توپخانه اشغالگر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

تلویزیون فلسطین گزارش داد که مجتمع پزشکی ناصر در غزه ۲۸ تن را که در نتیجه حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، پذیرش کرد.

ارتش اشغالگر روز یکشنبه ادعا کرد که کنترل بخش‌هایی از شهر خان یونس از جمله میدان بنی سهیلا را به دست گرفته‌است.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که تعدادی از غیرنظامیان در بمباران ساختمان تخصصی جراحی بیمارستان الشفا غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

همچنین حملات توپخانه‌ای اشغالگران در مرکز و شرق خان یونس ادامه یافت و توپخانه‌های اشغالگران خانه خانواده اللوح در منطقه البرکه در دیر البلح را بمباران کردند، در حالی که هواپیماهای جنگی اشغالگران چندین منطقه در اردوگاه المغازی و خانه خانواده الجدبه در منطقه زرقا در محله التفاح در شمال شهر غزه را بمباران کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.