عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فرار مالیاتی در اصناف و مشاغل خاص کشور زیاد شده است با وجود اقدامات مقتضی سازمان امور مالیاتی در زمینه سامانه مودیان و همچنین ساماندهی دستگاه های پوز، هنوز هم مالیات پرداختی برخی مشاغل خاص بسیار پایین است.

با وجود ساماندهی دستگاه‌های پوز و راه‌اندازی سامانه مودیان هنوز مالیات پرداختی مشاغل خاص پایین است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است اخذ مالیات واقعی از اصناف باید مد نظر سازمان امور مالیاتی باشد و با محوریت مودیان بزرگ و همچنین تمرکز بر فرار مالیاتی مشاغل و اصناف خاص نظیر برخی مشاغل با سرانه بسیار پایین مالیاتی باید به سمت کاهش جدی فرار مالیاتی و اخذ دقیق مالیات از دانه درشت ها برویم تا بتوانیم به تحول در نظام مالیاتی برسیم

کمال علیپور خنکداری در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به فرار مالیاتی برخی از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص و ایجاد بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش ها، گفت: ما باید بپذیریم که باید کشور را  در قالب مالیات های مستقیم و  غیر مستقیم اداره کنیم.

وی با بیان اینکه مالیات ستانی در همه کشورهای دنیا صورت می پذیرد، بیان کرد: به دلیل اینکه منابع کشور برای آبادانی کشور مورد استفاده قرار می گیرد  باید مالیات ها پرداخت شود البته برخی از کشورها خیلی منابع ندارند و اما با درآمدهای مالیاتی، کشور خود را اداره می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در زمینه اصلاح ساختاری نظام مالیاتی کشور و تحقق عدالت با فرار مالیاتی در کشور مبارزه کرد؛ افزود: اخذ مالیات واقعی از اصناف باید مد نظر سازمان امور مالیاتی باشد و با محوریت مودیان بزرگ و همچنین تمرکز بر فرار مالیاتی مشاغل و اصناف خاص نظیر برخی مشاغل با سرانه بسیار پایین مالیاتی باید به سمت کاهش جدی فرار مالیاتی و اخذ دقیق مالیات از دانه درشت ها برویم تا بتوانیم به تحول در نظام مالیاتی برسیم

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها اقشاری که به صورت خالص مالیات خود را پرداخت می کنند، کارمندان دولت هستند که صادقانه مالیات خود را پرداخت می کنند و باید با فراریان مالیاتی برخورد جدی صورت بگیرد و فراریان مالیاتی نقره داغ شوند.

علیپور خنکداری بیان کرد: در حال حاضر فرار مالیاتی در اصناف و مشاغل خاص کشور زیاد شده است. با وجود اقدامات مقتضی سازمان امور مالیاتی در زمینه سامانه مودیان و همچنین ساماندهی دستگاه های پوز، هنوز هم مالیات پرداختی برخی مشاغل خاص بسیار پایین است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد خوبی در اصناف کشور فعال هستند ،بیان کرد: با این حال یکسری از افراد تخطی می کنند که باید در چارچوب قوانین عمل کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دولت باید مسیر اخذ مالیات را شفاف کرده و سامانه های هوشمند در این بخش را بیشتر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.