۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 947698

زیارت کربلا یک سفر مذهبی بسیار محبوب در بین ایرانیان است.

معرفی بازارها و مراکز خرید کربلا

کربلا سالانه تعداد قابل‌توجهی از مسلمانان شیعه را که برای زیارت مرقد امامان اول و سوم خود راهی عراق می‌شوند به‌سوی خود جذب می‌کند. سنت خرید سوغاتی در میان ایرانیان بسیار رایج است و اغلب مسافران در بازگشت از کربلا و نجف برای اقوام و دوستان خود هدیه می‌خرند و این‌گونه در حین زیارت، سری هم به بازارهای کربلا می‌زنند. در این مطلب تعدادی از بهترین بازارها و مراکز خرید کربلا را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار سنتی کربلا

این بازار که در نزدیکی حرم امام حسین(ع) قرار دارد، قدیمی‌ترین بازار شهر است. طیف وسیعی از محصولات، از مایحتاج روزانه گرفته تا سوغات و صنایع‌دستی، در این بازار به فروش می‌رسند. اقلامی مانند جانماز، چادر، تسبیح، مهر، ظروف مسی، تربت کربلا، طلا و لباس را در این بازار می‌توان یافت. بازار سنتی کربلا به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش معروف است؛ به همین دلیل بازدید از این بازار در برنامه‌ی تور کربلا اکثر آژانس‌های مسافرتی دیده می‌شود.

مرکز خرید العفاف

یکی از بهترین مراکز خرید کربلا، العفاف است. این مرکز خرید که در خیابان حی‌الحسین واقع شده است، همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱ بامداد باز است. این مرکز خرید یک محیط خوب و تمیز است که در آن می‌توانید تمام وسایل موردنیاز خود را پیدا کنید. از امکانات این مرکز می‌توان به پارکینگ رایگان، وای‌فای رایگان و رستوران اشاره کرد.

بازار یزال

 این بازار در بین مراکز خرید کربلا در رتبه یازدهم قرار دارد. همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱ بامداد فعالیت می‌کند. کارکنان خدمات گرم و صمیمانه‌ای ارائه می‌دهند و شما می‌توانید انواع مایحتاج را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. یزال، یکی از بازارهای مقرون‌به‌صرفه در شهر محسوب می‌شود.

فروشگاه پوشاک ال‌سی وایکیکی

خوشبختانه تنوع بازار و اجناس در کربلا بالاست و با خرید بلیط کربلا مجبور نیستید فقط در بازارهای قدیمی و سنتی خرید کنید؛ می‌توانید به فروشگاه لباس ال‌سی وایکیکی سر بزنید و البسه‌ی مد روز و باکیفیت ترکی بخرید. این فروشگاه طیف وسیعی از لباس‌های زنانه، مردانه و بچه‌گانه را با قیمت‌های متوسط  ارائه می‌دهد.

ال‌سی وایکیکی در خیابان سناتور کربلا نزدیک بانک TBI واقع شده است و همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ صبح فعالیت می‌کند. این فروشگاه به‌عنوان یکی از بهترین بازارهای پوشاک بین مراکز خرید کربلا شناخته می‌شود و در استانبول ترکیه نیز شعبه دارد.

بازار سدره کربلا (سوق السدره)

این بازار جذاب یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کربلا است؛ اما فضایی مدرن دارد. این بازار طیف گسترده‌ای از محصولات را ارائه می‌دهد و تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. بازار نسبتاً شلوغ است و هرروز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می‌کند و در خیابان السدره واقع شده است.

مجتمع عروسی خرید خانه

یکی دیگر از مهم‌ترین مراکز خرید کربلا، مجتمع عروسی خرید خانه است. این مرکز خرید دوطبقه است. طبقه اول انواع شیرینی را عرضه می‌کند، درحالی‌که در طبقه دوم پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اسباب‌بازی، لوازم‌خانگی و لوازم‌التحریر به فروش می‌رسد. این مجموعه در رشیدیه واقع شده و همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ صبح فعالیت می‌کند.

بازار امام صادق (ع)

این بازار یکی از بهترین بازارهای کربلا به شمار می‌رود. این بازار طیف گسترده‌ای از کالاها را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد و به‌عنوان یکی از بازارهای مقرون‌به‌صرفه در شهر شناخته می‌شود. این بازار درزمینه‌ی فروش اسباب‌بازی‌های باکیفیت در طرح‌ها و مدل‌های مختلف ازجمله اسباب‌بازی‌های شارژی و الکترونیکی، عروسک‌ها و غیره تخصص دارد. همچنین سوغاتی‌هایی از قبیل چادرهای مشکی و رنگی برای بانوان، ظروف نقره با نقوش اسلیمی، مهر، تسبیح با تربت ناب امام حسین (ع)، انگشتر نقره با سنگ‌های تزئینی و لباس سنتی عراقی در این بازار ارائه می‌شود.

بازار موبایل کربلا

اگر در سفرتان به کربلا با مشکلات تلفن همراه مواجه شدید یا خواستید گوشی موبایل یا لوازم جانبی الکترونیک بخرید پیشنهاد می‌کنیم بازار موبایل را فراموش نکنید. بازار موبایل واقع در خیابان بین‌الحرمین نزدیک هتل کربلا (هتل حسنین) به فروش موبایل و لوازم جانبی اختصاص دارد. این بازار که از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب کار می‌کند، طیف گسترده‌ای از تلفن‌های همراه اورجینال از برندهای مشهور مانند آیفون، سامسونگ و هواوی را ارائه می‌دهد.

معرفی بازارها و مراکز خرید کربلا

بازار سناتور

بازار سناتور، واقع در خیابان سناتور، یکی دیگر از بازارهای محبوب کربلا است. چندین مرکز خرید ازجمله مجتمع تجاری کربلا را در خود جای داده است که از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می‌کنند. در این بازار می‌توانید اجناس و محصولات متنوعی را با قیمت مناسب پیدا کنید.

مرکز خرید الدامارچی کربلا

مرکز خرید کربلای الدامارچی همه‌روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ فعالیت می‌کند و محصولاتی باکیفیت و قیمت نسبتاً بالا ارائه می‌دهد. طراحی شیکی دارد و حتی یک گل‌فروشی زیبا را در خود جای داده است. بسیاری از مردم محلی و مسافران آن را بهترین مرکز خرید کربلا می‌دانند.

بازار کفش کربلا

برای انتخاب کفش‌های متنوع در میان مراکز خرید کربلا، به بازار کفش کربلا مراجعه کنید. این بازار با مراکز خرید و فروشگاه‌های مختلف، کفش‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه ازجمله کفش‌های ورزشی را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد. مراکز خرید و فروشگاه‌های هالیس، بتا و ناصر اسپورت سنتر ارزش گشت‌وگذار در این بازار را دارند.

معرفی بازارها و مراکز خرید کربلا

 مجتمع الزورا

مجتمع الزوراء با سه طبقه خود از لوازم‌خانگی گرفته تا پوشاک، لوازم‌آرایش، لوازم آشپزخانه و لوازم‌التحریر را در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت‌ها رقابتی است و این بازار را به یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه در کربلا تبدیل کرده است. همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان باز است.

بازار آمریکایی

بازار آمریکایی کربلا در میان مراکز خرید کربلا، بازار معروفی است که در نزدیکی حرم حضرت عباس در خیابان البرید کربلا واقع شده است. انواع لباس‌های نظامی عراقی و غیر عراقی و همچنین لباس، کیف، کفش و تجهیزات تلفن همراه را ارائه می‌دهد. این بازار به محصولات باکیفیت و به‌ویژه چکمه‌هایش معروف است و از نظر بسیاری از مسافران بهترین بازار کربلا محسوب می‌شود.

بازار سید عقیل

بازار سید عقیل یکی از مراکز خرید در کربلا است که برای خرید سوغاتی مناسب است. انواع سوغات و صنایع‌دستی کربلا را در اینجا می‌توانید بیابید. این بازار در خیابان شوادا واقع شده است و اکسسوری‌های زنانه زیبایی نیز ارائه می‌دهد. این بازار ۲۴ ساعت شبانه‌روز و همه‌روزه باز است.

 بازار ماکسی

بازار ماکسی واقع در خیابان جماعت کربلا بهترین گزینه برای پوشاک باکیفیت است. این بازار اجناس عالی را با قیمتی بالاتر نسبت به سایر بازارهای کربلا عرضه می‌کند. از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب باز است و فضای زیبایی دارد.

کلام آخر

هنگام برنامه‌ریزی سفر به کربلا، آشنایی با بهترین بازارها و مراکز خرید کربلا برای خرید سوغاتی‌های باکیفیت با قیمت‌های مناسب ضروری است. این مقاله به معرفی بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید و بازارهای سنتی کربلا می‌پردازد تا شما را در تجربه خرید یاری کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.