وزیر نیرو گفت: رفع تنش و تامین آب پایدار جزو برنامه‌های اساسی دولت مردمی سیزدهم بوده که همه تلاش‌های وزارت نیرو برای تحقق این راهبرد متمرکز شده است.

وزیر نیرو: رفع تنش و تامین آب پایدار اولویت اساسی دولت مردمی است

علی اکبر محرابیان شامگاه روز جمعه در آیین بهره‌برداری طرح آبرسانی به شهر خرم‌آباد تنکابن با بیان اینکه تمام عزم دولت سیزدهم، تامین آب مورد نیاز مردم بویژه در بخش‌های کشاورزی و شرب است، گفت: برای تحقق این مهم و با حمایت مجلس شورای اسلامی، شاهد رشد قابل توجهی در اعتبارات این بخش هستیم و ضروری است که این اعتبارات و حمایت‌ها افزایش و ادامه یابد.

وی با بیان اینکه نهضت آبرسانی از جمله طرح‌های ویژه وزارت نیرو است، گفت:در اقصی نقاط کشور پروژه‌های متعددی شروع شده است و تاکنون در دولت مردمی سه هزار و ۶۰۰ روستا آبرسانی شده و این رقم تا پایان دولت به ۱۰ هزار روستا افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو تصریح کرد: در زمان حاضر طرح های آبرسانی در هزاران روستای کشور با پیشرفت های مختلف از جمله بالای ۹۰ درصد در حال اجراست و هر هفته شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها هستیم.

محرابیان در عین حال گفت: البته تحقق این راهبرد و آبرسانی به روستاهای کشور به زمان و حمایت و پشتیبانی بیشتری بابت تامین اعتبارات و حمایت نهادهای ذیربط نیاز دارد که این از جمله درخواست‌های ماست.

وی با بیان این که در استان پرآب مازندران به خاطر نبود سدها ، بخش قابل توجهی آب رودخانه‌ها نابهنگام وارد دریا می‌شود، گفت: برخی از سدهایی که در حال احداث است همه تلاش‌مان این است که آنها را بهره برداری برسانیم که هدف سفر امروز به مازندران در واقع سرعت یافتن این پروژه هاست.

وزیر نیرو از افتتاح چند سد در استان مازندران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تمام تلاش این وزارتخانه این است که در غرب مازندران سدهایی را احداث کند و مخازنی شبیه آنچه که امروز در شهر خرم آباد تنکابن به بهره برداری رسید، افزایش یابد.

طرح آبرسانی به شهر خرم‌آباد در شهرستان تنکابن به عنوان یکی از پروژه‌های اضطراری تأمین آب آشامیدنی در غرب مازندران امروز جمعه با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر خرم‌آباد که در قالب طرح‌های اضطراری برای تأمین آب آشامیدنی در استان تعریف شده بود، با نگاه ویژه وزارت نیرو در تأمین اعتبارات مورد نیاز پایان یافت.

عملیات اجرایی این پروژه اضطراری سال ۱۴۰۱ آغاز شد، برای رفع مشکل تأمین آب آشامیدنی شهر خرم‌آباد در قالب این طرح، یک خط انتقال رفت و برگشت به طول مجموع هشت هزار و ۴۰۰ متر با لوله پلی‌اتیلن به قطر ۵۰۰ میلیمتر و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۳۰ لیتر بر ثانیه ایجاد شد.

برای اجرای این طرح اضطراری آبرسانی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد و در سایه حمایت‌های دولت سیزدهم، معضل چندین ساله شهروندان خرم‌آباد در بهره‌مندی پایدار از آب سالم و بهداشتی پایان یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.