مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: امام راحل در پیام اسفندماه خود در سال ۱۳۶۷ به نام «منشور روحانیت» پیرامون غرق شدن حوزه علمیه در احکام فردی و عبادی و غفلت از اسلام و احکام سیاسی و اجتماعی هشدار دادند.

غرق‌شدن در احکام فردی هشدار امام راحل به حوزه‌های علمیه است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی خیاط روز شنبه در نشست خبری همایش «منشور روحانیت» اظهار کرد: امام خمینی(ره) «تز» جدایی دین از سیاست و فضیلت شمردن گوشه نشینی و تقدس مآبی طلاب را قبول نداشتند و در منشور روحانیت به حوزه‌های علمیه هشدار دادند تا مواظب القائات روحانی ‏نماها و مقدس مآب‌ها باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: فاصله گرفتن از زمان شناسی و علوم روز، کناره گیری از مسوولیت‌های اجتماعی و اجرایی از دیگر هشدارهای امام(ره) به حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اهداف همایش منشور روحانیت در اسفندماه امسال در مشهد اظهار کرد: بازنشر محتوا در فضای رسانه‌ای، ارج نهادن و تعظیم پیام امام(ره) بوسیله علما و مراجع، بکارگیری ابزارهای هنری در نشر پیام و محتوای منشور روحانیت، بازنشر فرمایش امام(ره) در منشور با برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله اهداف و برنامه‌های این همایش است.

خیاز افزود: هر چه از تاریخ صدور پیام امام(ره) به روحانیت می‌گذرد خطر نفوذ متحجران بیشتر می‌شود، به همین دلیل بصیرت افزایی طلاب و کسانی که از تاریخ انقلاب آگاهی ندارند ضروری است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست گفت: منشور روحانیت توسط عالم فقیهی چون حضرت امام خمینی(ره) با نگاه عمیق گسترده نسبت به گذشته و آینده حوزه های علمیه بیان شده است و زیباترین تابلو از روحانیت در گذشته و حال و آینده در این منشور منعکس است.

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه با بیان اینکه دشمنان با ارعاب و تهدید و همچنین نفوذ به حوزه های علمیه به دنبال کنار زدن روحانیت از عرصه هستند، افزود: بیشترین موفقیت دشمن در قشر متحجر و مقدس مآب بود، متاسفانه این دسته افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارند و بی تفاوتی در برابر نظام را به جامعه تزریق می‌کنند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما، صحنه را خالی نخواهند کرد و به خوبی از سختی‌ها خواهند گذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.