مدیرعامل انتشارات به‌نشر از چاپ ۴۵۵ عنوان کتاب در شمارگان یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۷۰۰ نسخه کتاب از ابتدای سال جاری خبر داد.

تولید ۴۵۵ عنوان کتاب از ابتدای امسال

حسین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز گفت: از این تعداد کتاب، ۹۲ عنوان در شمارگان  ۱۶۸ و ۵۰۰ هزار نسخه چاپ اول است. در این میان، ۳۶۳ عنوان کتاب از آثار پرمخاطب به‌نشر بودند که در بازار رقابت کتاب مورد توجه قرار گرفته و در راستای تأمین نیاز مخاطبان در  یک میلیون و ۶۷ هزار و ۲۰۰ نسخه تجدید چاپ شده‌اند.

او ادامه داد: به‌نشر در سال جاری برای مخاطبان کتابخوان خود کتاب‌های متنوعی در موضوع‌های معارف اسلامی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی تولید و توزیع کرده‌ است. این تلاش نتیجه جالب ‌توجهی را رقم زد و آن، رشد ۲۰ درصدی فروش کتاب انتشارات به‌نشر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که حاکی از موفقیت افق‌های ترسیم شده این انتشارات و در اثر توجه به ذائقه مخاطب، روی آوردن به قالب‌های جوان‌پسند از جمله رمان و داستان، برگزاری برنامه‌های تبلیغی و ترویجی کتاب‌محور، حضور فعال در عرصه نشر الکترونیک و دیجیتال، توجه به گونه‌های متنوع کتاب و تولید کتاب‌های صوتی و معرفی تولیدات در رسانه‌ها ‌و پیام‌رسان‌ها روی داده است.

کودک و نوجوان مخاطب خاص انتشارات به‌نشر

مدیرعامل انتشارات به‌نشر ادامه داد: از آنجایی که مخاطب کودک و نوجوان به عنوان سرمایه‌های اصلی هر جامعه، عمده‌ترین کتاب‌های تألیفی کشور را به خود اختصاص می‌دهند انتشارات به‌نشر نیز برای این گروه سنی از ابتدای سال جاری، ۲۴۹ عنوان کتاب با شمارگان ۸۰۷ هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر کرده است. از این تعداد ۶۲ عنوان کتاب در شمارگان ۱۲۲ هزار نسخه چاپ اول و ۱۸۷ عنوان کتاب در شمارگان ۶۸۵ هزار و ۵۰۰ نسخه تجدید چاپ است.

آمار امیدوارکننده تولید و فروش

سعیدی با اشاره به روند رو به رشد تولید و میزان فروش انتشارات به‌نشر در چند سال اخیر افزود: با توجه به شرایط اقتصادی در حوزه چاپ و نشر، انتشارات به‌نشر از ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب و محصول فرهنگی به فروش رسانده که از این تعداد، هزار و ۵۰۰ عنوان به فروش کتاب اختصاص دارد که این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد در میزان فروش کتاب و محصولات فرهنگی رشد داشته‌ایم.

سعیدی از روند افزایشی تولید هم سخن گفت و افزود: در سال جاری با برنامه‌ریزی و نظم و ساماندهی خط تولید شاهد رشد کیفی و کمی تولیدات نیز هستیم. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۷۲ عنوان چاپ شود که در صورت تحقق این هدف رکورد تعداد چاپ کتاب در انتشارات به‌نشر از ابتدای تأسیس تاکنون شکسته خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد در سال آینده بتوان به هدف تولید «روزانه دو کتاب» دست یافت.

تولید ۱۶۵ رمان و داستان دینی در انتشارات به‌نشر

سعیدی مزیت‌ انتشارات به‌نشر را نسبت به سایر ناشران فعال حوزه مذهبی کشور برخورداری از زنجیره کامل تولید محتوا، چاپ، نشر، توزیع و مصرف دانست که کمتر مجموعه‌ای دارای این زنجیره است. از سال ۱۳۹۶ انتشارات به‌نشر به لحاظ محتوایی بر موضوعاتی چون معارف اسلامی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی متمرکز شده و از یک ناشر عمومی با ۲۶ موضوع آزاد به یک ناشر تخصصی با سه موضوع مطرح‌ شده برای مخاطب عام تبدیل شده است.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای به‌نشر روی آوردن به حوزه‌های جوان‌پسند یعنی رمان و داستان است که البته از سخت‌ترین موضوعات نیز محسوب می‌شود؛ چراکه موضوعات دینی، اخلاقی و اعتقادی باید در قالب داستان بیان شود. با همه این دشواری‌ها تاکنون ۷۸ داستان بلند و رمان برای مخاطب کودک و نوجوان و ۸۷ داستان بلند و رمان را برای مخاطب بزرگسال تولید کرده است.

انتشار ۱۸۱ هزار نسخه کتاب قرآن و ادعیه

سعیدی با اشاره به تولید کتاب‌های قرآن و ادعیه در به‌نشر افزود: انتشارات به‌نشر با در نظر گرفتن نیاز مخاطب در رده‌های سنی مختلف از نوجوان تا بزرگسال از ابتدای سال جاری ۴۴ عنوان کتاب قرآن و ادعیه را در شمارگان ۱۸۱ هزار نسخه منتشر کرده که هشت نوع مصحف شریف قرآن به صورت منتخب با ویژگی‌ها و مشخصاتی از جمله کتابت استادانی همچون حسین یزدی، احمد نیریزی، عثمان طه، مهدوی، ارسنجانی، غلامعلی اصفهانی و... با ترجمه استادانی همچون آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله محلاتی، دکتر حداد عادل، استاد مهدی الهی قمشه‌ای، استاد حسین انصاریان و... تولید شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری در انتشارات به‌نشر ۱۰۰ نسخه کتاب با شمارگان بیش از ۱۱۱ هزار نسخه برای مخاطب بزرگسال منتشر شده که از این تعداد ۱۹ عنوان کتاب با شمارگان ۲۲ هزار و ۵۰۰ نسخه چاپ اول است.

وی یادآور شد: کتاب‌های «یک روز عجیب»، «جشن تولد سارا»، «بلیت‌های شهر بازی»، «سه داستان کوتاه» و «لشکر کلمات» از جدیدترین آثار به‌نشر برای حوزه کودک و نوجوان و «لیلی منم»، «حاج حسین آقا ملک، بزرگ واقف تاریخ معاصر ایران»، «شهد شیرین شفا»، «صادقانه»، «مردی که همه چیز می‌دانست» و... جدیدترین آثار حوزه بزرگسال هستند و آثار فاخر دیگری در حوزه رمان دینی به زودی به سبد کتاب‌های به‌نشر افزوده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.