هزاران معترض صربستانی عصر دوشنبه (به وقت محلی) و در هشتمین روز از اعتراضات به آنچه که از آن به عنوان تقلب در انتخابات پارلمانی و انتخابات محلی اخیر صربستان یاد می‌کنند، به خیابان‌های بلگراد آمدند.

معترضان صربستانی باز هم به خیابان‌‎های بلگراد آمدند

به گزارش قدس آنلاین، هزاران نفر از مردم صربستان عصر دوشنبه در مقابل یک ایستگاه پلیس بلگراد در حمایت از کسانی که روز یکشنبه و در جریان تظاهرات علیه آنچه به گفته آنها تقلب در انتخابات پارلمانی و محلی اخیر صربستان دستگیر شده بودند، تجمع کردند.

تظاهرات روز هشتم با وجود اینکه با مسدود کردن خیابان‌ها در پایتخت آغاز شد و سپس به تجمع در مقابل ساختمان کمیسیون انتخابات دولتی انجامید اما برخلاف تظاهرات روز یکشنبه مسالمت‌آمیز بود.

سرجان میلیوویویچ معاون ائتلاف اپوزیسیون «صربستان علیه خشونت» دوشنبه شب خطاب به جمعیت حاضر در این اعتراض‌های خیابانی گفت که «فردا ساعت ۶ بعدازظهر می‌بینمتان!».

الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان یکشنبه شب و پس از اینکه معترضان مخالف سعی کردند به ساختمان شهرداری بلگراد حمله کرده و به همین دلیل با پلیس درگیر شدند، خشونت‌ها در پایتخت را محکوم کرد و گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خشونت از قبل برنامه ‌ریزی شده بود.

رئیس جمهور صربستان اوایل دوشنبه با الکساندر بوتسان خارچنکو سفیر روسیه در بلگراد ملاقات کرد و او را در جریان حوادث روز یکشنبه قرار داد.

مسکو نیز روز دوشنبه غرب را به مداخله در ناآرامی‌های بلگراد متهم کرد و گفت که بازیگران خارجی در تلاش برای برانگیختن ناآرامی در صربستان هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.