در آستانه فرا رسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، مراسم سوگواری در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراسم سوگواری حضرت ام‌البنین(س)، مادر ماه درخشان

روز ۱۳ جمادی الثانی، روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته و علت این نام گذاری این است که حضرت «ام البنین» همسر حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در چنین روزی روی در نقاب خاک پیچید و از این جهان کوچ کرد و در جوار رحمت حضرت حق آرمید.   

به همین مناسبت برنامه روضه خوانی و مناجات در بقاع متبرکه همزمان با فرا رسیدن ایام وفات حضرت ام البنین (س) اعلام شد.

مراسم عزاداری حضرت ام البنین سلام الله علیها ۵ تا ۷ دی‌ماه با سخنرانی حجت الاسلام کاظم سرابی بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار می شود.

آستان مقدس امامزاده محمد علیه‌السلام بسطام نیز سه شنبه ۵ دی ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عامری و با نوای کربلایی حمید اسکندری میزبان عزاداران خواهد بود.

همچنین سوگواره حضرت ام البنین(س)  دوشنبه ۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰ با حضور استاد مهدی فروغی، قاری قرآن و سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی حاج جواد هاشمی در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس(ع)  در قم برگزار شد. احمد بابایی از تهران، احمد علوی و امیرحسین آکار به عنوان شاعران آیینی در این مراسم حضور داشتند و از مادران شهدا تجلیل به عمل آمد.

مسجد احمدیه زنجان نیز به مناسبت وفات حضرت ام البنین علیها سلام از دوم تا ششم دی ماه  از ساعت ۲۰:۳۰ میزبان عزاداران خواهد بود.

در نیشابور نیز تکیه ابوالفضلی، ۷ دی ماه میزبان عزادارن در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و وفات حضرت ام البنین(س) خواهد بود و این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری به عنوان سخنران برگزار می شود.

همزمان با هفته بصیرت، سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی در کاشمر نیز مراسم ویژه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دانشمند، مداحی ذاکران اهل بیت(ع) از پنج شنبه ٧ دی ماه به مدت ۵ شب در بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع) شهرستان کاشمر برگزار می شود.

همچنین ویژه برنامه‌ شب رحلت حضرت ام البنین (س) آیین بزرگداشت نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم سید محمد حسینی پور، سه شنبه ۵ دی ماه با همراهی اساتید برجسته قرآن، ابوالقاسمی، یاراحمدی و با حضور هاشمی استاندار سمنان، علیرضا معاف معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلانتری معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سمنان برگزار می شود.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.