گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین ضمن انتقاد از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر رد درخواست روادید یکی از کارمندان سازمان ملل، این امر را «بزدلی اخلاقی» توصیف کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل: اسرائیل باید بازخواست شود

به گزارش قدس آنلاین، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «حملات غیرقابل توجیه به سازمان ملل تنها بیانگر بزدلی اخلاقی است و سازمان ملل از دهه‌ها پیش به دلیل فرار اسرائیل از مجازات در پی نقض قوانین بین‌المللی از جمله شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و کوچاندن اجباری فلسطینیان تضعیف شده است.»

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، آلبانیز در ادامه افزود، سازمان ملل اگر می‌خواهد اعتبار و هدف خود را حفظ کند، باید رژیم صهیونیستی را بازخواست کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین خواستار برقراری آتش‌بس در غزه، آزادی اسرای رژیم صهیونیستی و فلسطینی، بازسازی و پایان دادن به اشغالگری در اراضی فلسطینی شد.

پیشتر الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد سازمان‌ملل اعلام کرد که «مجوز اقامت یکی از کارمندان این سازمان را تمدید نکرده‌اند».

در حالی که نظامیان صهیونیست تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی اعم از زن و کودک را در نوار غزه به شهادت رسانده‌اند، الی کوهن پیشتر در اظهاراتی گفت: رفتار سازمان ملل از هفتم اکتبر تاکنون «لکه‌ ننگی برای جامعه بین‌المللی است» و «ما با کسانی که با حامیان حماس همکاری دارند، همکاری نخواهیم کرد!»

وی ادامه داد: «به دلیل نفاق و دورویی سازمان ملل دستور دادم که مجوز اقامت یکی از کارمندان این سازمان تمدید نشود. همچنین درخواست کارمندی دیگر برای صدور ویزا را نپذیرفتیم.»

اخیراً آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: ۱۴۲ کارمند آن در غزه تاکنون کشته شده‌اند. در این برهه سخت و دشوار، برای کسانی که با فقدان‌ها، غم و اندوه و ویرانی دست و پنجه نرم می‌کنند، «کریسمس مبارک» معنایی ندارد.

آژانس آنروا همچنین اعلام کرد: گروه‌های ما کارهای غیرممکن را برای کمک به افراد نیازمند در غزه انجام می‌دهند. ما در غم از دست دادن همکارانمان که در غزه کشته شدند، هستیم. ۱۴۲ نیروی ما به همراه خانواده‌هایشان در این منطقه کشته شدند. ۶۹ خبرنگار نیز در این منطقه شهید شدند.

رژیم صهیونیستی به حملات علیه منازل فلسطینی‌ها در غزه پیش از آغاز سال نوی میلادی ادامه می‌دهد. آنروا گفته که نمی‌تواند کمک معناداری را به غیرنظامیانی که در این فاجعه بشری هستند، ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.