هماهنگ‌کننده پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز در شهر قدس تاکید کرد، رعب و وحشت در نوار غزه قابل وصف نیست.

پزشکان بدون مرز: رعب و وحشت در نوار غزه قابل وصف نیست

به گزارش قدس آنلاین، گیومت توماس، هماهنگ‌کننده پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز خاطرنشان کرد رعب و وحشت در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر نمی‌توان با هیچ کلمه‌ای آن را توصیف کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، توماس تصریح کرد، قربانیان حملات پیاپی رژیم صهیونیستی علیه غزه از حدود هشتاد روز پیش، غیرنظامیان هستند.

وی در ادامه افزود، فلسطینیان در غزه در دسترسی به غذا با مشکل مواجه هستند و مردم آنجا پولی برای خرید حتی نیازهای اولیه غذایی خود ندارند.

این مسئول سازمان پزشکان بدون مرز همچنین گفت، شبکه‌های ارتباطی در نوار غزه قطع شده و امدادگران بشردوستانه قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند و این امر مانع ارسال کمک به ساکنان این باریکه می‌شود.

توماس ضمن ابراز نگرانی نسبت به حوادث کنونی غزه تاکید کرد که رعب و وحشتی که امروز غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، قابل توصیف نیست.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در هشتاد و دومین روز از جنگ غزه ادامه دارد. به رغم تلفاتی که اشغالگران در غزه متحمل می‌شوند و با وجود هشدارهای بین‌المللی درباره افزایش تلفات غیرنظامیان، رژیم اشغالگر در حال تشدید عملیات نظامی خود در زمین و هوا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.