«ولادیمیر پوتین» در دیدار با وزیر امور خارجه هند که برای یک سفر رسمی پنج روزه در روسیه است، گفت: مبادلات تجاری میان روسیه و هند به ویژه به دلیل نفت خام و حوزه‌های فناوری پیشرفته در حال رشد است.

پوتین در دیدار با جایشانکار: مبادلات تجاری روسیه و هند در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند شب گذشته (چهارشنبه) با رئیس‌جمهوری روسیه در کاخ کرملین دیدار و درباره موضوعات گوناگون از جمله جنگ اوکراین گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه در این دیدار اظهار داشت: مبادلات تجاری ما برای دومین سال متوالی با سرعتی ثابت در حال رشد است. همچنین نرخ رشد امسال حتی از سال گذشته بالاتر است.

پوتین با دعوت از نارندرا مودی نخست وزیر هند برای سفر به روسیه در سال آینده [میلادی] اظهار داشت: از دیدن دوست‌مان نارندرا مودی در مسکو خوشحال خواهیم شد.

وی با بیان اینکه «اطلاع دارد که نخست وزیر مودی مایل است تمام تلاش خود برای حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین انجام دهد»، گفت: مسکو تمایل دارد اطلاعاتی درباره چگونگی حل‌وفصل صلح‌آمیز بحران اوکراین را با دهلی‌نو به اشتراک بگذارد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه هند روز سه‌شنبه نیز نشستی «جامع و سازنده» با دنیس مانتوروف معاون نخست‌وزیر روسیه درباره همکاری‌های اقتصادی دوجانبه برگزار کرد.

در این نشست امضای توافقنامه‌های «بسیار مهم» مربوط به ساخت واحدهای تولید برق آینده نیروگاه هسته‌ای «کودانکولام» در ایالت تامیل‌نادو انجام شد.

سرگئی لاوروف و جایشانکار نیز روز گذشته (چهارشنبه) دیدار و در مورد درگیری‌های اوکراین و غزه و همچنین درباره تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه روسیه پس از گفت‌وگو با همتای هندی خود در مسکو اظهار داشت: روسیه و هند پیشرفت‌های ملموسی در مذاکرات درباره برنامه‌های تولید مشترک تجهیزات نظامی داشته‌اند.

از زمانی که غرب در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰) تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو در پی جنگ اوکراین اعمال کرد، دهلی‌نو به یکی از شرکای اصلی اقتصادی مسکو تبدیل شده است. واردات نفت خام هند از روسیه نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.