مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: از ۲۰ آبان تاکنون شاهد مشارکت ۶۵ درصدی مردان و ۳۵ درصدی زنان کشور در پویش ملی سلامت بوده ایم.

شناسایی بیش از ۵ میلیون ایرانی در مرحله پیش ابتلا به پرفشاری خون

کوروش اعتماد افزود: بیش از ۵ میلیون ایرانی در پویش ملی سلامت در مرحله پیش ابتلا به پرفشاری خون و بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر نیز در مرحله پیش ابتلا به دیابت شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: مداخله به موقع برای این افراد می‌تواند از بروز دیابت و پرفشاری خون در آن ها جلوگیری کرده یا روند درمان شأن را تسهیل کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: مشارکت ۶۵ درصدی آقایان در پویش ملی سلامت امیدوار کننده بوده و از بانوان کشورمان نیز می‌خواهیم که پوشش ۳۵ درصدی خود در این پویش را ارتقا ببخشند.

اعتماد افزود: بیشترین گروه سنی مشارکت کننده در پویش ملی سلامت تاکنون گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال بوده که انتظار داریم با توجه به اهداف پویش، تمام افراد بالای ۱۸ سال کشور در پویش شرکت کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: فعال‌ترین استان‌ها در این پویش از نظر بیشترین تعداد غربالگری انجام شده استان‌های فارس، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و ارومیه هستند که بالای یک میلیون نفر را از ۲۰ آبان تاکنون غربالگری کرده اند و از نظر میزان پوشش جمعیتی نیز شهرهای بهبهان، ایرانشهر، شهرکرد و بوشهر رتبه‌های برتر را در پویش ملی سلامت دارا هستند.

وی با بیان اینکه هدف این پویش مراقبت رایگان بیماران دیابتی و پرفشاری خون در بستر برنامه سلامت خانواده و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است، گفت: دیابت و فشارخون بیماران شناسایی شده هر ماه یا هر سه ماه یک‌بار توسط مراقبان سلامت و پزشکان اندازه گیری خواهد شد و در صورت نیاز آزمایش ها و داروهای رایگان دریافت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.