فروشگاه کتاب واقع در بست شیخ طبرسی، قدیمی‌ترین فروشگاه‌های کتاب رضوی است که در اوایل دهه هفتاد با ارائه نزدیک به هزار عنوان کتاب به زائران حرم مطهر رضوی فعالیت خود را آغاز کرد. این فروشگاه با بیش از سه دهه فعالیت در حال حاضر یکی از بزرگترین فروشگاه‌های کتاب انتشارات به‌نشر محسوب می‌شود.

۳۰ سال عرضه کتاب رضوی در همسایگی حرم

به گزارش قدس آنلاین، این فروشگاه که دومین فروشگاه کتاب رضوی انتشارات به‌نشر پس از فروشگاه کتاب باب الجواد(ع) محسوب می‌شود، با ارائه ۱۲ هزار عنوان کتاب به صورت شبانه‌روزی به زائران بارگاه منور رضوی خدمات رسانی می‌کند.

۱۲ فروشگاه کتاب و  کتابفروشی‌ هم جوار با حرم مطهر رضوی 
 انتشارات به‌نشر پس از این فروشگاه اقدام به تاسیس فروشگاه‌های دیگر در اطراف حرم مطهر رضوی کرده است که پس از سال‌های ۱۳۹۶، این فروشگاه‌ها و کتابفروشی‌ها تاسی سدشه است. در حال  حاضر این کتابفروشی‌ها در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی در طبرسی، باب الجواد، باب الرضا، باب القبله، بست غدیر، بست شیخ طبرسی، ورودی خیابان نواب صفوی، خیابان آیت الله شیرازی وجود دارد و ۹۰۰ متر از فضای حرم مطهر رضوی را به خود اختصاص داده است. 
بیش از ۵۵ درصد از موجودی کتاب‌های فروشگاه‌های انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در فروشگاه‌های حرمی عرضه می‌شود. در فروشگاه‌ها و کتابفروشی‌های رضوی واقع در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی بیش از ۲۸ هزار جلد کتاب در ۶۲ دسته بندی موضوعی متنوع به زائران عرضه می‌شود.
 علاوه بر عرضه مجموعه متنوع و متفاوتی از مصحف شریف قرآن و نفایس قرآنی در قطع، رنگ و ترجمه‌های مختلف، تامین کتاب‌های مرجع (کتب شیعی، فرهنگ، تاریخ اسلام، فلسفه اسلامی و...)،به زائران حرم ملکوتی امام رضا(ع)در این کتابفروشی‌ها، کتاب‌های مذهبی و دینی و داستان‌ها و رمان‌هایی با موضوع زندگی ائمه معصومین(ع) و چهره‌های شاخص دینی،  نیز به دوستداران کتاب عرضه می‌شود.

عرضه ویژه سوغات فرهنگی زائر برگرفته از معماری حرم مطهر رضوی 
در  فروشگاه‌ها و کتابفروشی‌های انتشارات به‌نشر در اطراف حرم مطهر رضوی نیز مجموعه‌ای از سوغات رضوی مانند قاب‌فرش‌های متبرک حرم رضوی، قاب کاشی متبرک، سجاده‌های نفیس، زیور آلات و نوشت‌افزارهای مختلف و بازی فکری ساخت ایران عرضه می‌شوند که این مجموعه از حدود ۵۰۰ تولید کننده داخلی تامین می‌شود. پیرو دستورات تولیت آستان قدس رضوی در خصوص تبدیل آستان قدس رضوی به قطب فکری – فرهنگی جهان تشیع، نشر فرهنگ دینی و تشویق علم‌اندوزی در این کتابفروشی‌ها تلاش می‌شود که کتاب در سبد سوغات زائران قرار گیرد. 

عرضه ۲۸ هزار جلد کتاب از تازه‌های نشر در کتابفروشی‌های اطراف حرم مطهر رضوی 
کتابفروشی‌های رضوی واقع در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی را انتشارات به‌نشر تاسیس کرده است که با عرضه متداول بیش از ۲۸ هزار اثر از انتشارات به‌نشر و آثار گزینش شده از ۵ هزار ناشر مطرح کشوری، فعالیت راهنمایان تخصصی با گرایش‌های تحصیلی مرتبط (ادبیات، زبان عربی وانگلیسی، علوم دینی، فلسفه و...)، فعالیت ۲ فروشگاه شبانه روزی واقع در باب الجواد و ورودی طبرسی حرم مطهر رضوی در کشور از جمله کتابفروشی‌ها برتر سطح کشور با پشتیبانی روزانه است که با دسته بندی آثار با محتوای سالم، تجمیع و بروزرسانی متعارف و پرسرعت عناوین بازنشر و چاپ اول آثار حوزه ادبیات دینی، پوشش نیاز رده‌های سنی مختلف با فرهنگ‌های گوناگون، عرضه ویژه آثار مطرح کودک و نوجوان با انتخاب تحقیقی، سوغات زائر، لوازم التحریر، پوشش و تامین کتب مرجع (کتب شیعی، فرهنگ، تاریخ اسلام، فلسفه اسلامی و...)،سیستم جستجوی موضوعی کتاب،  برگزاری پویش‌ها و مسابقات گوناگون می‌پردازد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.