معاون حقوقی وزیر دادگستری گفت: هدف دولت در لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر کمک به اقشار آسیب دیده از نظر اجتماعی و عاطفی و ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد است.

دفاع معاون وزیر دادگستری از لایحه‌ای برای ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد

به گزارش قدس آنلاین، فرهادی معاون حقوقی وزیر دادگستری در دفاع از دو فوریت لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: لایحه تقدیمی درباره اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدرمورد توافق قوای مجریه و قضائیه است اما در لایحه ارائه شده مواردی که از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است در قالب 5 ماده ارائه شده است.

معاون حقوقی وزیر دادگستری و نماینده دولت اظهار داشت:این لایحه در واقع به دنبال کمک به کسانی است که از نظر اجتماعی، عاطفی و... دچار فقر هستند و به دلایل مختلف دچار اعتیاد شده اند.

وی افزود: ما با گروهای مختلفی از معتادان در جامعه مواجه هستیم عده ای که خودشان برای ترک به کمپهای ترک اعتیاد مراجعه می کنند و گروه های دیگر که همگی باید ساماندهی شوند.

فرهادی خاطرنشان کرد: علاوه بر این امروز در بحث کمپهای ترک اعتیاد نیز با مشکلاتی مواجه هستیم روشهایی که تعدادی از کمپها برای ترک معتادان استفاده می کنند منجر به درمان معتادان نمی شود.

معاون حقوقی وزیر دادگستری اظهار داشت: بعضی کمپها روشهای خود را برای درمان معتادان استفاده می کنند که نتیجه بخش نبوده و درمان معتادان را در پی نداشته است.

وی افزود: علاوه بر این با ساماندهی این مسأله باید جلوی اتفاقاتی نظیر آنچه که در لنگرود شاهد آن بودیم را بگیریم.

در پایان نمایندگان با دو فوریت این لایحه مخالفت کرده و یک فوریت آن را به تصویب رساندند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.