رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین اعلام کرد که پس از بازنشستگی فوق ستاره این تیم، پیراهن شماره ۱۰ آلبی‌سلسته برای همیشه بایگانی خواهد شد.

شماره ۱۰ آرژانتین پس از بازنشستگی مسی، برای همیشه بایگانی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، کلودیو تاپیا، رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین در نشستی مطبوعاتی خبری بزرگ را اعلام کرد و گفت که پس از بازنشسته شدن لیونل مسی، پیراهن نمادین شماره ۱۰ آلبی‌سلسته بایگانی خواهد شد.

تاپیا گفته است که این تصمیم برای ادای احترام به فوق ستاره تیم ملی آرژانتین که پارسال، جام جهانی را بعد از ۳۶ سال به بوئنوس آیرس بازگرداند، اتخاذ شده است و بعد از مسی دیگر هیچ بازیکنی شماره ۱۰ آرژانتین را به تن نخواهد کرد.

گرچه تیم‌های باشگاهی هر از گاه شماره‌های نمادین را به احترام اسطوره‌های خود بازنشسته می‌کنند، در تیم‌های ملی چنین اقدامی تقریبا غیرمرسوم است. در واقع، آرژانتین پیش از این قصد داشت تا به احترام دیگو مارادونا، اسطوره فقید آلبی‌سلسته، پیراهن شماره ۱۰ را بایگانی کند اما فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) با این تصمیم مخالفت کرد و اینکه این نهاد جهانی این بار تلاش دوباره آرژانتین این بار برای ادای احترام به مسی را تایید کند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

مسی با ۱۰۶ گل و ۵۳ پاس گل در ۱۸۰ بازی با پیراهن آرژانتین، رکورد تحسین‌برانگیزی را برجا گذاشته است. او در قهرمانی آلبی‌سلسته در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همچنین کوپا آمریکا، نقشی حیاتی ایفا کرد و علاوه بر این، نقشی درخشان در پیروزی آرژانتین در «فینالیسیما» و همچنین مدال طلای المپیک داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.