رژیم صهیونیستی که از صدور حکم دادگاه لاهه برای توقف جنایاتش در غزه نگران است، در تقلا برای مقابله با آن برآمده است.

نگرانی تل‌آویو از صدور حکم دادگاه لاهه و تقلا برای مقابله با جمع‌آوری امضا

به گزارش قدس آنلاین روزنامه هاآرتص چاپ تل آویو از قصد رژیم صهیونیستی برای حضور در دادگاه بین المللی لاهه خبر داد و نوشت: کابینه در حال بررسی این موضوع است که چه کسی می تواند بهترین گزینه برای دفاع از اسرائیل در دادگاه لاهه باشد.

این رسانه صهیونیستی نوشت: اسرائیل ممکن است چهار وکیل برای حضور در جلسات استماع دادگاه بین المللی لاهه معرفی کند و قصد دارد «آلن درشویتس» حقوقدان معروف آمریکایی را به عنوان وکیل اصلی، به دادگاه معرفی کند.

روزنامه صهیونیست هاآرتص از تلاش رژیم صهیونیستی برای جمع آوری امضا به نفع خود در دادگاه لاهه خبر داد و نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر در دادگاه حضور نمی یابد اما ممکن است دفاعیه خود را برای قرائت در دادگاه ارائه کند.

این روزنامه صهیونیستی، هدف اولیه تل آویو از حضور در دادگاه لاهه را جلوگیری از صدور حکم توقف جنگ علیه غزه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از «شلی آویو ینی» از وکلای خانواده‌های اسرای صهیونیست اعلام کرده بود که دستگاه امنیتی و دفتر دادستان کل رژیم اسرائیل نگران هستند که دادگاه بین المللی لاهه، این رژیم را به نسل کشی در نوار غزه متهم کند.

این حقوقدان صهیونیست گفته بود: دادگاه لاهه ممکن است از (رژیم) اسرائیل بخواهد که عملیات نظامی در غزه را متوقف کند و تل‌آویو مجبور است به این حکم پایبند باشد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته بود: به رسمیت شناخته شدن ادعای آفریقای جنوبی توسط دادگاه لاهه، می تواند این نگاه را در (جامعه جهانی) تقویت کند که اسرائیل در غزه مرتکب نسل کشی شده است.

آفریقای جنوبی هشتم دی ماه سال جاری از رژیم صهیونیستی به علت نسل کشی مردم فلسطین، به دیوان لاهه شکایت کرد.

بر اساس اعلامیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده است که رژیم صهیونیستی اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

باوجود روشن بودن ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل کشی فلسطینی ها در این منطقه، جامعه بین الملل و نهادهای مسئول از جمله نهادهای حقوق بشری در اینباره تحرک جدی انجام نداده اند.

حداکثر اقدام نهادهای حقوق بشری علیه رژیم اشغالگر، صدور بیانیه بوده که نتوانسته برای جلوگیری از جنایات این رژیم علیه زنان و کودکان فلسطینی بازدارنده باشد.

آمریکا و متحدان غربی آن در بیش از هفت دهه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، همواره بدون هیچ پیش‌شرطی از این رژیم حمایت سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی کرده اند و بسیاری از کارشناسان، همین حمایت همه جانبه را باعث گستاخ تر شدن تل آویو برای جنایات هرچه بیشتر علیه ملت فلسطین می‌دانند.

وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز سه شنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۲۱۸۵ نفر و شمار زخمی ها به ۵۷ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

پایان پیام/ت

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.