بعداز ظهر امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان دو انفجار تروریستی با فاصله با یکدیگر رخ داد.

۲ انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان / ۹۵شهید و ۲۱۱مجروح + تصاویر

به گزارش قدس انلاین، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه – ۱۳ دی) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که دلیل این انفجار ها اگرچه ابتدا منفجر شدن کپسول گاز  اعلام شد ولی بعدا مشخص شد که دو عملیات تروریستی باعث این انفجار ها بوده است و معاون استانداری کرمان نیز تروریستی بودن این حادثه را تایید کرد.

در حال حاضر نیروهای امنیتی در حال برقراری ارامش در این مکان هستند و آمبولانس‌های هلال احمر نیز در حال ورود  به مسیر منتهی گلزار شهدا می باشند.

دو انفجار تروریستی در کرمان/ شهادت و زخمی شدن ۱۱۰ زائر +تصاویر

دو انفجار تروریستی در کرمان/ شهادت و زخمی شدن ۱۱۰ زائر +تصاویر

دو انفجار تروریستی در کرمان/ شهادت و زخمی شدن ۱۱۰ زائر +تصاویر

۲ انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان / ۱۰۳شهید و ۱۸۸مجروح تا این لحظه + تصاویر حادثه

هم‌اکنون  گلزار شهدای کرمان از جمعیت تخلیه شده است و  تا اطلاع ثانوی گلزار شهدای کرمان بسته است و مسئولین مربوطه در حال نظارت بر حادثه می باشند.

خبرنگار تسنیم که در منطقه انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان حضور دارد اعلام کرده است  که تعداد مجروحان و شهدای این ۲ حادثه انفجار بالاست و به احتمال زیاد بیش از ۷۰نفر جان خود را از دست داده اند و تعداد در حدود ۱۸۰ نفر مجروح شده باشند. برخی از منابع  مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور داشته اند نیز به تسنیم اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند. 

۹۵شهید و ۲۱۱ مجروح

بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس کشور تا این لحظه  ۱۰۳ نفر شهید شدند و ۲۱۱ مصدوم نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده اند.

بابک یکتاپرست در گفت و گویی با ارایه آخرین آمار حادثه کرمان اظهار داشت: متاسفانه احتمال افزایش تعداد فوتی ها در این حادثه وجود دارد و هنوز آمار دقیقی وجود ندارد.

وی افزود: متأسفانه حال تعدادی از مصدومان وخیم است و آمبولانس هوایی اورژانس کشور با تیم پزشکی مجرب آمادگی اعزام به کرمان و انتقال بیماران به تهران را اعلام کرده و در صورتی که نیاز به خدمات درمانی کاملتر داشته باشند، انجام می شود.

یکتاپرست تصریح کرد: تمام مراکز پزشکی استان کرمان آماده خدمت رسانی هستند. دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی آمادگی خدمت به مصدومان را دارند و ۶۰ تخت بستری ویژه در تهران در نظر گرفته شده است.

۲ انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان / ۱۰۳شهید و ۱۸۸مجروح تا این لحظه + تصاویر حادثه

یک شاهد عینی که هم‌اکنون در محل حادثه حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار رجانیوز گفته است که «اوضاع مسیر گلزار شهدا تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی-انتظامی است. تلاش‌های فراوانی برای کنترل فیلم‌برداری و انتشار تصاویر دلخراش صورت می‌گیرد. باتوجه به حجم بالای مجروحین بنظر می‌رسد آمار شهدا بیشتر از گمانه‌زنی‌های برخی از رسانه‌ها باشد».

۲ انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان / ۱۰۳شهید و ۱۸۸مجروح تا این لحظه + تصاویر حادثه

اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان به خانه ملت گفته است:  چهار انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدا انجام شده است.
وی ادامه داده است:  انفجارهای صورت گرفته به واسطه بمب گذاری که یک حمله تروریستی بوده در مکان‌های مختلفی از جمله زیر پل زیرگذر منتهی به گلزار شهدا و در مسیر موکب‌ها کارگذاری و منفجر شده‌اند.

۲ انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان / ۱۰۳شهید و ۱۸۸مجروح تا این لحظه + تصاویر حادثه

تکذیب شهادت فرمانده ارشد سپاه در کرمان

در پی ۲ انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که پیگیری ها نشان داد این خبر کذب بوده و هیچ کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.

وزیر کشور: علت انفجار حادثۀ تروریستی کرمان درحال بررسی است

 وحیدی گفت : ما اطلاعاتی داریم و به‌محض قطعیت به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی ادامه داد: مردم به شایعات توجه نکنند.

شهادت ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی کرمان

یک منبع آگاه می‌گوید ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند.

ذخایر خونی استان جوابگوی مجروحان حادثه تروریستی است

مدیرکل انتقال خون کرمان گفت: وضعیت ذخایر همه گروه های خونی در استان خوب و جوابگوی مجروحان حادثه تروریستی عصر امروز در مسیر گلزار شهدای کرمان است .

اورژانس کرمان: مردم خیابان‌ها را خلوت کنند؛ کمبودی برای درمان مجروحان نداریم

رییس مرکز اورژانس کرمان با بیان اینکه خیابان های شهر مرکز استان بسیار شلوغ است و کار انتقال مجروحان بین بیمارستان ها دچار مشکل می شود گفت: از مردم می خواهیم خیابان ها را خلوت کنند.

اعزام یک هواپیمای c۱۳۰ به کرمان برای انتقال مجروحان

سخنگوی اورژانس کشور گفت: یک فروند هواپیمای c۱۳۰ ارتش برای انتقال مجروحان به کرمان اعزام خواهد شد.

ارائه خدمات درمانی در همه مراکز درمانی استان کرمان به مجروحان حادثه تروریستی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات درمانی در همه مراکز درمانی استان کرمان به مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خبر داد.

اعلام سه روز عزای عمومی در استان کرمان

به دنبال انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه در کرمان و پس از اعلام یک روز عزای عمومی در کشور طی فردا پنجشنبه، در این استان نیز به مدت سه روز عزای عمومی اعلام شد.

تمامی نیروهای جمعیت هلال احمر استان یزد در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به حادثه گلزار شهدای کرمان از آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر استان جهت پشتیبانی امدادی خبر داد.

نیاز فوری به گروه خونی O منفی

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اعلام آمادگی هشت استان برای ارسال خون و فرآورده های خونی به استان کرمان خبر داد و از هموطنان بویژه از کسانی که گروه خونی O منفی دارند، خواست که به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

تعداد دقیق شهدا ۹۵ نفر است/ ۲۷ مجروح در بخش مراقبتهای ویژه

وزیر بهداشت گفت: طبق بررسیهای دقیق انجام شده تعداد شهدا ۹۵ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    مرگ بر رژیم جعلی صهیونیستی ،که حتی از زائر و قبر شهید سلیمانی وحشت داره،انشاالله که زوال شون نزدیکه،تسلیت به کشورم
  • رضا ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    درود بر شهدا ایران تسلیت