معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تفاهم‌نامه هوشمندسازی شبکه برق استان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای‎ دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها‎ و ایجاد هم‌افزایی با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

تفاهم‌نامه هوشمندسازی شبکه برق خراسان رضوی منعقد شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی دهقان اظهار کرد: امضای تفاهم نامه هوشمندسازی شبکه‌های برق با رویکرد افزایش تاب آوری و کاهش ناترازی برق در بازه پیک مصرف بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری (دبیر ستاد توسعه انرژی) و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی و مدیر عامل شرکت دانش بنیان «بهپویان امین منتظر» در مشهد امضا شد.

وی بیان کرد: از اهداف انعقاد این تفاهم نامه می‌توان به پیاده‌سازی سیستم هوشمند مدیریت مصرف و بهینه سازی چاه‌های کشاورزی با استفاده از مدلسازی ریاضی و هوش مصنوعی و بهبود یا تغییر تجهیزات الکتریکی و مکانیکی نصب شده به منظور افزایش راندمان چاه‌ها و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی کمک به مدیریت بهینه مدیریت ناترازی برق در کشور، صرفه جویی انرژی و کاهش مصرف برق، حداکثر سازی مشارکت کشاورزان در زمینه مدیریت بار و مصرف برق و ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه هوش مصنوعی بویژه در کاربردهای صنعتی را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

دهقان گفت: پیرو مطالبه و تکلیفی که استانداری برای بهینه سازی مصرف چاه‌های کشاورزی تعیین کرده است، شرکت توزیع برق خراسان رضوی با خانه هم افزایی استان نیز قراردادی را منعقد کرده و کار را به نتیجه رسانده است.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: مقرر شده است با استفاده از ظرفیت معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد انرژی، روی چند چاه کشاورزی مستقر در یکی از شهرهای استان به صورت نمونه اقدامات بهینه سازی مصرف انرژی انجام گیرد، با این اقدام می‌توان به جای مدیریت بار، از طریق بهینه سازی میزان مصرف برق چاه‌های کشاورزی را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.