۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 954046

رانندگان قطار آلمانی از برنامه‌ریزی خود برای برگزاری اعتصابی به مدت دو روز خبر دادند.

اعتصاب رانندگان قطار در آلمان

به گزارش قدس آنلاین، یک اتحادیه نماینده رانندگان قطار در آلمان روز یکشنبه برای اعتصاب این رانندگان از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اتحادیه موسوم به «جی.دی.ال» در فراخوانی که روز یکشنبه صادر کرد از رانندگان قطار عضو این اتحادیه خواست در واکنش به مناقشه بر سر دستمزد این رانندگان با شرکت اپراتور راه آهن «دویچه بان» اعتصاب کنند.

این اعتصاب قرار است از روز ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) تا ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) اجرا شده و رانندگان قطارهای باری نیز از روز نهم ژانویه (۱۹ دی) اعتصابشان را اجرا می‌کنند.

اتحادیه مذکور پیشتر در ماه دسامبر نیز اعلام کرده بود، برای اعتصابی به مدت چند روز بعد از تعطیلات کریسمس برنامه‌ریزی کرده است.

شرکت دویچه بان در واکنش به این فراخوان اعلام کرد، برای متوقف کردن این اعتصاب به دادگاهی در شهر فرانکفورت شکایت خواهد کرد.

رانندگان قطار آلمانی اوایل ماه گذشته میلادی هم اعتصابی به مدت ۲۴ ساعت اجرا کردند که آخرین اعتصاب آنها در سال ۲۰۲۳ بود. این اعتصاب آنها به دنبال به بن‌بست رسیدن مذاکرات بین اتحادیه جی.دی.ال و شرکت دویچه بان در خاتمه ماه نوامبر به وقوع پیوست.

این اتحادیه خواستار شرایطی شامل کاستن از ساعات کاری کارکنان در هفته افزایش حقوق به میزان ۵۵۵ یورو و یک پاداش ۳۰۰۰ یورویی با هدف جبران تبعات تورم را مطرح کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.