یک مقام بخش بهداشت انگلیس گفت که اعتصاب چهار روزه ده‌ها هزار پزشک در انگلیس در روزهای آینده منجر به تعویق خدمت رسانی به شمار بسیاری از شهروندان انگلیسی می‌شود.

بحران در انگلیس با اعتصاب ۴ روزه ده‌ها هزار پزشک

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام بخش بهداشت انگلیس روز شنبه گفت که اعتصاب چهار روزه ده‌ها هزار پزشک در انگلیس در روزهای آینده منجر به تعویق خدمت رسانی به شمار بسیاری از شهروندان انگلیسی می‌شود.  

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «دکتر مک‌کی»، مدیر سیاست‌گذاری بخش بهداشت دولتی انگلیس گفت که انتظار می‌رود این تاثیر به مراتب بیشتر از اعتصاب سه روزه در ماه گذشته توسط پزشکان باشد که منجر به تعویق ۱۷۵۰۰۰ ویزیت بیمار شد.

مک‌کی گفت: «تاثیر آن چنان قابل توجه خواهد بود که احتمالاً بر ایمنی بیمار تأثیر می‌گذارد، و این یک نگرانی بزرگ برای مراقبت‌های بهداشتی است».

اعتصابی که برای روز سه‌شنبه توسط پزشکان برنامه‌ریزی شده  تازه ترین مورد از موج اقدامات کارمندان بخش دولتی است که خواستار افزایش دستمزدها برای جبران تورم بیش از ۱۰ درصد هستند.

بحران هزینه‌های زندگی ناشی از افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی باعث شده که مردم در پرداخت قبوض با مشکل مواجه شوند زیرا دستمزدهای اتحادیه ها به صورت واقعی در دهه گذشته کاهش یافته است.

بحران در انگلیس با اعتصاب ۴ روزه ده‌ها هزار پزشک

هفته گذشته، کارکنان اداره گذرنامه اعتصاب پنج هفته‌ای را آغاز کردند و افسران امنیتی فرودگاه «هیترو» به مدت ۱۰ روز دست از کار کشیدند. اعتصاب رانندگان قطار و اتوبوس، کارکنان پست، رانندگان آمبولانس و پرستاران برای انگلیسی‌ها دردسرهایی ایجاد کرده است.معلمان در  انگلیس نیز چند بار  اعتصاب کرده و  خواهان بهبود شرایط کاری و افزایش دستمزدهای خود هستند.

شرایط اقتصادی در انگلیس در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. نرخ تورم به ۱۰ درصد رسیده که بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته است. تحلیلگران بر این باورند که نرخ بیکاری تا سال ۲۰۲۵ دو برابر خواهد شد.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.