وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که نرخ تورم به بالاترین حد خود در این کشور رسیده و انگلیس با وضعیت دشوار اقتصادی رو به روست.

لیز تراس: انگلیس با وضعیت اقتصادی بسیار دشوار مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، لیز تراس در سخنانی گفت: «پس از آن که نرخ تورم در آوریل به نرخ سالانه ۹ درصد رسید، که بالاترین نرخ از زمان آغاز تخمین‌های رسمی در اواخر دهه ۱۹۸۰ است، انگلیس حالا با وضعیت اقتصادی بسیار بسیار دشوار مواجه است.»

به گفته وی انگلیس در وضعیت اقتصادی بسیار سختی قرار گرفته و با بادهای مخالف بسیار جدی جهانی روبرو شده است و همان طور که گفته شد تورم بسیار بالاست.

دو روز پیش، نشریه ایندیپندنت در گزارشی به نقل از پزشکان انگلیسی اعلام کرد که افزایش شدید هزینه‌های زندگی در این کشور به بخش خدمات پزشکی ملی نیز سرایت کرده است و باعث شده تا تعداد بیشتری از خانواده‌های انگلیسی در رده «آسیب‌پذیر» قرار گیرند.

ماه گذشته، نرخ تورم در انگلیس به ۷ درصد افزایش یافت که در واقع بالاترین نرخ در ۳۰ سال گذشته است و به دلیل افزایش هزینه‌های سوخت، در راستای تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه اتفاق افتاد.

بانک مرکزی انگلیس هم هشدار داده است که تورم ممکن است ظرف چند ماه به ۱۰ درصد برسد.

در اوایل این هفته، موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انگلیس(NIESR) هشدار داد که حدود ۱.۵ میلیون خانوار این کشور در سال آینده میلادی برای پرداخت قبوض غذا و انرژی به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی با مشکل مواجه خواهند شد.

در حال حاضر انتظار می‌رود که بحران کنونی فشار بیشتری را بر خدمات بهداشتی وارد کند که پیش از این نیز تأثیر افزایش قیمت‌ها به‌ ویژه در طول زمستان را شاهد بوده‌اند.

به طور مثال، «ربه‌کا شیرر» پرستار ارشد پزشک عمومی در نیوکاسل انگلیس می‌گوید بیماران مبتلا به آسم خرید داروهای استنشاقی جدید را به تعویق انداخته‌اند، زیرا نمی‌توانند هزینه نسخه آن را بپردازند.

«مویرا داوسون» یکی ازمقامات ارشد بهداشتی انگلیس هم گفت که تعداد بیشتری از خانواده‌های این کشور در حال حاضر برای پرداخت هزینه غذا و گرمایش با مشکل مواجه هستند.

روز چهارشنبه هفته گذشته «مایکل گوو» وزیر مسکن انگلیس گفته بود که دولت این کشور در حال انجام اقداماتی برای حفاظت از افرادی است که آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.