کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز و فردا با توجه به افزایش فشار هوا بر شدت و سرعت وزش باد در سطح استان افزوده می‌شود که در مناطق بادخیز منجر به کاهش کیفیت هوا، دید و احتمال بروز خسارت خواهد شد.

شدت و سرعت وزش باد در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، آذر رضایی‌پور افزود: همچنین از فردا و با توجه به گسترش جریانات شمالی، بارش رگباری در برخی نقاط خراسان رضوی به خصوص شمال و شمال غربی این استان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: این بارش ها همراه با رعد و برق است که در نواحی مستعد بارش‌ها به صورت تگرگ رخ می‌دهد و احتمال وقوع سیلاب و رواناب نیز دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهر ریوَش با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

رضایی پور افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نوسان دمایی شهر مشهد بین ۱۶ تا ۳۲ درجه سلسیوس بوده است و این در حالی است که امشب و در خنک‌ترین ساعات، دمای هوا به ۱۵ و در گرمترین ساعات به ۳۰ درجه بالای صفر می رسد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

همچنین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت به وقوع وزش باد در این استان هشدار داد.

در این اطلاعیه با اشاره به افزایش فشار هوا آمده است: انتظار می‌رود از امروز تا پایان روز جمعه ضمن افزایش شدت وزش باد و گرد و خاک شاهد کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی باشیم.

"همچنین از فردا گسترش جریانات شمالی باعث افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی شمالی و شمال غرب استان می‌ شود."

پیامد عملکرد این سامانه جوی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت، همچنین وقوع بارش‌های رگباری در نواحی شمالی و شمال غرب استان همراه با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری اعلام شده است.

در این اطلاعیه توصیه شده است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد همچنین عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.