با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از دستاوردهای فناوری «متاورس» اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین رونمایی شد.

رونمایی از سه پروژه متاورس بنیاد حفظ آثار قزوین

به گزارش قدس آنلاین،  سرلشکر پاسدار «محمد باقری» با حضور در نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی، از سه پروژه متاورس و شبیه‌سازی و هوش مصنوعی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین رونمایی کرد.

پروژه متاورس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین مربوط به شبیه‌سازی عملیات شفق سرلشکر خلبان «عباس بابایی» از شهدای پرافتخار کشور است که شخص می‌تواند ضمن گفت‌وگو با شهید بابایی به همراه وی با سوار شدن بر جت نظامی، به مناطق عملیاتی پرواز کند.

یکی دیگر از دستاوردهای اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین پروژه هولوگرام سه بعدی شهید «محمد علی رجایی» رئیس جمهور شهید انقلاب اسلامی است که با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی قابلیت ارتباط با افراد را دارد و می‌تواند در موضوعات مختلف با آن‌ها به بحث و گفت‌وگو بنشیند.

رونمایی از زیارت مجازی ۳۶۰ درجه یادمان‌های شهدای گمنام سراسر استان قزوین یکی دیگر از دستاوردهای اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین است که با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین یکی از استان‌های پیشگام در حوزه متاورس و هوش مصنوعی در کشور است که با بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا همگام با نسل جدید جامعه پیش می‌رود. تجهیزات سه بعدی، متاورس و هوش مصنوعی از موضوعات مهم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین است که با نصب آن مخاطب می‌تواند با فضاهای جنگ و فضاهای محیطی جبهه ارتباط نزدیکی بگیرد.

در این بازدید، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جانشین رئیس، معاون هماهنگ‌کننده، فرماندهان نیروهای مسلح، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین و جمعی از معاونین و مدیران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را همراهی می‌کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.