دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: . بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و بین ۳۵ نفر کسب سهمیه خواهیم داشت.

پیش بینی کسب ۳۵ سهمیه در ۱۶ رشته المپیکی

به گزارش قدس آنلاین، سیدمناف هاشمی، در پایان سی‌ویکمین نشست هیات اجرایی، اظهار داشت: ۳ دستور رسمی داشتیم و یک تا ۲ دستور خارج از رسمی که فرصت نشد درموردش بحث کنیم. جلسه فوق‌العاده‌ای را باید تا هفته آتی یا هفته بعدش داشته باشیم. از ساعت ۶:۳۰ صبح جلسه داشتیم اما نتوانستیم به دلیل تداخل با مجمع پارالمپیک ۲ مسئله مهم را مصوب کنیم. 

او افزود: موضوع کاروان ۲۰۲۴ پاریس اولین بحث ما است که گزارش مفصلی را به اعضای هیات دادم. اقدامات، پیگیری‌ها و جلسات اخیر ۳ و ۶ ماه گذشته را به شکل خاص ارائه کردیم. کسب سهمیه‌ها ۹ ماه است شروع شده و حوزه بین‌الملل هم از حضور بالغ بر ۲۰۰ کشور، ۲۸ + ۴ رشته و ... گزارشی دادند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: با پیش‌بینی‌های مرکز نظارت و پیگیری‌ فدراسیون‌ها، ۱۶ فدراسیون را برای کسب سهمیه پیش‌بینی می‌کنیم. رشته‌های اصلی ما همین هستند. کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی و ... حتی والیبال که مختصر هم احتمالش هست، پیش‌بینی شده. تا تیرماه و قبل از مرداد شانس کسب سهمیه داریم ولی فعلا ۱۱ سهمیه کسب کردیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: بسته حمایتی کمیته با نظارت مرکز نظارت، پرداخت‌های بودجه، متمم مصوب‌شده و حمایت‌های خاص بحث اعزام و اردوها در دستور کار ما بوده. بعد از جلسه امروز کمیته پارالمپیک، مصوبات را اعلام رسمی می‌کنیم. برخی فدراسیون‌ها باید تلاش بیش‌تری داشته باشند و حمایت وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه را داریم. رقابت سنگینی را پیش رو داریم و وایلدکارت برای برخی رشته‌هاست. بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و بین ۳۵ نفر کسب سهمیه خواهیم داشت.

او ادامه داد: اگر والیبال کسب سهمیه کند، ۱۲ نفر به کادرمان اضافه می‌شوند. کاروان کیفی‌تر و جمع‌وجورتری داریم و امیدواریم جایگاه مدالی ۲۰۲۰ را حفظ کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: : رئیس فدراسیون زورخانه‌ای درخواست و گزارشی به هیات اجرایی داشت. یکی از دستورات هیات اجرایی این بود که یک رئیس فدراسیون ارائه گزارش بدهند. باران‌چشمه درخواست کمک و افزایش بودجه را داشت که مدنظر قرار گرفت. 

هاشمی ادامه داد: درباره پاداش‌ها باید بگوییم که از دستور خارج شده و فعلا نرسیده، شاید هر گونه رقمی ایجاد شائبه کند که جلسه آینده درباره‌اش حرف می‌زنیم. ۶ ماه قبل از بازی‌های المپیک امیدوارم بتوانیم درباره پاداش‌های کل تیم‌های اعزامی خبرهای خوبی بدهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.