امام جماعت مسجد فاطمیه مشهد گفت: امسال هجدهمین سال مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در مسجد فاطمیه مشهد برگزار می‌‎شود.

برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه در مسجد فاطمیه مشهد

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام موسی سلطانی اظهار کرد: امسال هجدهمین سالی است که مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در مسجد فاطمیه واقع در امامت ۵۴ برگزار می‌‎شود، این مسجد از جمله مساجد برتر و فعال در حوزه اعتکاف بوده و توانسته مراسم اعتکاف را که ویژه برادران است، به‌صورت رایگان برگزار کند.

امام جماعت مسجد فاطمیه مشهد بیان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را برای این مراسم تدارک دیده‌ایم، در سال‌های گذشته نیز صرف عبادت و عزلت در مسجد را دنبال نمی‌کردیم، بلکه با مد نظر داشتن مباحث اجتماعی، کمک‌های مؤمنانه و موضوع اشتغال و ازدواج آسان را با توجه به ظرفیت معتکفان دنبال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال نیز از مسؤولان استانی و شهری دعوت کرده‌ایم تا در مراسم اعتکاف حضور داشته باشند که به حمدالله ظرفیت نهادها به‌خوبی پای کار آمدند و امیدواریم کمک‌هایشان استمرار یابد.

سلطانی با بیان اینکه هزینه‌های اعتکاف مردمی اداره می‌شود، گفت: بخشی از هزینه‌ها را مردم تأمین می‌کنند و برای بخشی از ظرفیت مسجد استفاده می‌کنیم، بدین‌ترتیب هیچ وجهی از معتکفان دریافت نمی‌شود، چنانکه در سال‌های گذشته تجارب خوبی کسب کردیم، بنا داریم امسال هم مراسم را در تاریخ‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار کنیم.

امام جماعت مسجد فاطمیه مشهد اظهار کرد: برادرانی که تمایل به شرکت در این مراسم دارند، می‌توانند با شماره ۰۹۳۶۸۲۷۲۹۵۹ تماس حاصل کنند و یا به‌صورت حضوری همزمان با نماز ظهر و مغرب به محل مسجد فاطمیه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ نفر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ظرفیت این مسجد حدود ۱۵۰ نفر و این اعتکاف ویژه برادران بالای ۱۸ سال ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.