مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به رانش زمین در چهار روستای «معمولان» در پی بارش باران و برف، گفت: در حال حاضر تردد در جاده‌های استان با زنجیرچرخ میسر است.

رانش زمین در ۴ روستای «معمولان»

مهدی پازوکی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه علی‌رغم بارش متناوب باران و برف، در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان باز و تردد در جریان است، اظهار داشت: راه ارتباطی ۱۶۴ روستا در استان مسدود است که تلاش برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد.

وی گفت: علی‌رغم بارش متناوب باران و برف، در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان باز و تردد در جریان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، عنوان: در مناطق برف‌گیر، گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور استان باتوجه‌به مه‌گرفتگی شدید و لغزنده بودن جاده‌ها تردد به‌کندی انجام می‌شود.

پازوکی با اشاره به مسدود بودن ۱۶۴ محور مواصلاتی روستایی در استان، گفت: از این تعداد ۱۰۰ روستا در شهرستان دلفان، ۳۰ روستا شهرستان سلسله، ۳۰ روستا در شهرستان بروجرد و چهار روستا نیز به دلیل رانش زمین و سنگ افتان در شهرستان معمولان مسدود شدند که راهداران در حال بازگشایی راه‌های روستایی هستند.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها مانند دلفان با توجه ادامه‌دار بودن روند بارش برف محورها به‌صورت مرتب بازگشایی و مسدود می‌شوند و باتوجه‌به اینکه در برخی محورها تا مساعد شدن هوا امکان عملیات بازگشایی مسیر وجود ندارد، باید منتظر مساعد شدن هوا برای بازگشایی این محورها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بر همراه‌داشتن زنجیرچرخ برای تردد در محورهای کوهستانی، مناطق سردسیر و برف‌گیر استان تأکید کرد و بیان داشت: باتوجه‌به بارندگی‌ها و لغزندگی جاده‌ها به رانندگان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند و به توصیه‌های راهداری و اداره کل مدیریت بحران استان توجه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.