قیمت گاز طبیعی با در راه بودن یخبندان شدید در تگزاس و افزایش تقاضا برای گرمایش، بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافت.

قیمت گاز آمریکا بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت معاملات نقدی در هاب هنری آمریکا در لوئیزیانا برای تعطیلات طولانی آخر هفته، حداکثر به ۱۷ دلار به ازای هر واحد mmBtu افزایش یافت و در محدوده ۱۵ تا ۱۷ دلار معامله شد و بیش از سه دلار بیشتر از قیمت معاملات آتی برای تحویل در ماه آینده بود.

تگزاس به یک سلسله اصلاحات بازار برق مبادرت کرده تا از تکرار قطعی مرگبار برق که در فوریه سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد و میلیون‌ها نفر را روزها بدون برق گذاشت، اجتناب کند. در بحران مذکور، قیمت انرژی به شدت افزایش یافت و بیش از ۲۰۰ نفر در بحبوحه عدم وجود گرمایش در سرمای شدید، جان خود را از دست دادند.

هوای سرد ممکن است باعث یخ زدگی شود و در چنین شرایطی، تجهیزات مربوط به تولید گاز طبیعی یا خطوط لوله ممکن است عملکرد درستی نداشته باشد و عرضه محدود شود. افزایش قیمت معاملات نقدی گاز می‌تواند نشانه‌ای از نگرانی معامله گران درباره تقاضای بالا و عرضه کمتر در طول یخبندان باشد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بخش‌هایی از ایالت تگزاس، با یخ زدگی کوتاه اما شدید مواجه خواهد شد که نشان می‌دهد فعالیت‌های تجاری، نوسان قیمت در مناطق مهم بازار گاز آمریکا ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمای قطبی، بازار گاز آمریکای شمالی را به لرزه درآورده است، زیرا معامله‌گران از کلگری تا هیوستون، پس از ماه‌ها رکود قیمت‌ها، خود را برای تقاضای متغیر آماده می‌کنند. هوای زمستانی همچنین بر هاب AECO  کانادا، تاثیر گذاشته و قیمت‌ها به بالاترین حد خود از ژانویه ۲۰۲۳ رسید و هفته گذشته، ۵۸ درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.