۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 956512

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هم اکنون از چهار سد تامین کننده آب این کلانشهر، سه سد از مدار بهره‌برداری خارج شده است و آب فقط از سد دوستی برداشت می‌شود.

آب فقط از سد دوستی برداشت می‌شود

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد «طُرُق، اَرداک، دوستی و کاردِه» می شود که سد دوستی مهم‌ترین آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: از مهرماه امسال تاکنون ۲۳ میلیمتر بارندگی در مشهد ثبت شده است که نسبت به دوره بلند مدت ۶۰ درصد کاهش دارد.

وی گفت: بارندگی‌های انجام شده هم غیرموثر بوده است و رواناب و ورودی به سدها نداشته‌ایم.

اسماعیلیان افزود: هم اینک با ۶۰ درصد کاهش میزان ذخیره آب سدها نسبت به سال قبل مواجه هستیم و سال سختی را به لحاظ تأمین آب برای این کلانشهر در پیش رو داریم و حتی اگر در روزها و ماه‌های آینده، بارندگی داشته باشیم، باز هم اثرات سه سال خشکسالی پیاپی جبران نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در شرایط کنونی سختی‌های تامین آب سه سال گذشته هم اضافه شده است و همان طور که در بحث اجرای طرح‌ها باید پروژه‌های ویژه‌تر، خاص‌تر و سخت‌تری را اجرا کنیم و در حوزه مدیریت مصرف هم باید اقدامات ویژه‌تری را انجام داد.

وی گفت: در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و کاهش ۲۰ درصد مصرف آب انجام شده است و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که مصرف متعادل را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

اسماعیلیان افزود: طی سال‌های گذشته اقدامات مدیریت مصرف در شروع فصل تابستان و هم زمان با اوج مصرف در دستور کار بود اما به دلیل شرایط بحرانی، امسال این کار را از فصل زمستان شروع کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: بسیاری از مشترکان خوش مصرف هستند و انتظار دارند با بخشی از مشترکان که بد مصرف هستند برخورد شود و در همین خصوص انشعابات عمومی متعلق به مجتمع‌های مسکونی که دارای استخر هستند و نیز انشعاب آب باغ ویلاهای داخل و اطراف شهر مشهد که مصرف نامتعارف دارند قطع خواهد شد.

وی گفت: فضاهای عمومی مثل هتل‌ها و کارواش‌ها به شکل دقیقی پایش شده‌اند و مصرف بخش زیادی از آن‌ها با اقداماتی نظیر نصب تجهیزات کاهنده مصرف متعادل شده است و انشعاب بخشی که مصرف نامتعارف دارند قطع می‌شود.

اسماعیلیان افزود: الزام برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب ادارات اطلاع رسانی شده و با ادارات و سازمان‌هایی که مصرف آب نامتعارف دارند برخورد و آب این ادارات قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: مشهد با ادامه خشکسالی و عدم بارندگی با کاهش ۴۰ درصدی آب رو به رو است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.