کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های پراکنده و افزایش نسبی وزش باد از پدیده‌های غالب در خراسان رضوی است که با شدت و ضعف، مناطق شمالی و شرقی را فرا خواهد گرفت.

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده و افزایش نسبی وزش باد در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا عنایتی اظهار کرد: کلانشهر مشهد از ابتدای دی ماه کنونی، میزبان بارش برف نبوده است و طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا پایان این ماه نیز در این کلانشهر برفی نخواهد بارید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: هر چند در دی ماه کنونی بارش برف در برخی مناطق شمالی و برخی از شهرستان‌ها به ثبت رسید اما کلانشهر مشهد باتوجه به وضعیت جوی، بارش برفی را در نخستین ماه زمستان سال ۱۴۰۲ ثبت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین دمای روزانه این کلانشهر تا اواخر هفته کنونی روند افزایشی خواهد داشت و پس از آن در روز جمعه از دمای هوا کاسته می‌شود.

عنایتی گفت: بارش‌های پراکنده و افزایش نسبی وزش باد نیز از دیگر پدیده‌های غالب در استان است که با شدت و ضعف، مناطق شمالی و شرقی را فرا خواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی شبانه روز گذشته، کلات با منفی یک و مه ولات با ۱۹ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت، کلانشهر مشهد نوسانات دمایی یک تا ۱۱ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۱۰ درجه سلسیوس است که بنا بر پیش بینی‌ها، بین منفی یک و ۱۱ درجه در نوسان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.