رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ۷۵ درصد از جامعه پزشکی ما آماده حضور در مناطق محروم هستند و به شکل رایگان ارائه خدمت می‌کنند.

۷۵ درصد از جامعه پزشکی در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی مشارکت دارند

محمد رئیس زاده در خصوص نحوه فعالیت پزشکان در قالب گروه‌های جهادی در مناطق محروم گفت: حدود ۸ سال مسئول بسیج دانشجویی جامعه پزشکی کشور بودم و می‌توانم بیان کنم بالای ۷۵ درصد پزشکان ما در امور جاری شرکت می‌کنند. این آماری است که آن سال‌ها احصاء کردیم. این بدین معنا نیست که پزشکی حتماً به مناطق محروم رفته است بلکه شاید در منطقه خود به مردم محروم خدمت کرده است، مثلاً از کسی که نیازمند است ویزیت دریافت نکرده.  

رئیس زاده با بیان اینکه ما با جامعه پزشکی پای کار و اهل میدانی مواجه هستیم، افزود: بر اساس مطالعه‌ای که انجام شده ۷۵ درصد جامعه پزشکی ما آماده حضور در مناطق محروم هستند و به نوعی به مردم به شکل رایگان ارائه خدمت می‌کنند.

وی همچنین درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیان کرد: صحبت از کنوانسیون بین‌المللی درباره رژیم کودک‌کش صهیونیستی شبیه به طنز است. آن‌ها نشان دادند که نه خود آن‌ها و نه حامیان آن‌ها به هیچ چیزی پایبند نیستند، با این وجود اما هیچ گروه و هیچ ناکشوری مثل رژیم صهیونیستی حق ندارد به هیچ بهانه‌ای مرکز بهداشت و درمان را هدف قرار دهد. آخرین بار رژیم بعث صدام این کار را انجام داد که بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) را در منطقه عملیاتی فاو بمباران شیمیایی کرد. تنها بیمارستانی که در تاریخ دنیا بمباران شیمیایی شد.

وی افزود: روحیه مقاومت مردم غزه به هیچ وجه قابل شکستن و قابل از بین بردن نیست مانند هیمنه و هیبت شکسته شده رژیم صهیونیستی که قابل ترمیم نیست. ساختمان و خانه و شهری که بمباران کردند قابل بازسازی است، ولی هیمنه شکسته شده رژیم صهیونیستی و روحیه از دست رفته آن‌ها قابل بازسازی نیست. غزه تبدیل به ویترین و نمایشگاهی از سقوط و فروپاشی همه آن چیزی که غرب ادعا می‌کرد اعم از بحث حقوق بشر، دفاع و حمایت از مردم جهان، رعایت قوانین بین‌المللی شده است، غزه نمایشگاه بزرگی شد که شاید صدها سال با هزاران رسانه نمی‌شد این را به مردم دنیا نشان داد، ما اعلام آمادگی می‌کنیم و می‌گوییم جامعه پزشکی بی صبرانه در درخواست‌ها و پیام‌ها و تماس‌هایی که دارند منتظرند تا مسیری باز شود که به کمک مجروحان و مردم غزه بروند و کادر درمان غزه را یاری کنند.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.