وزیر راه و شهر سازی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خوشدنویس برای ثبت قولنامه‌ها و قراردادهای اجاره به صورت رایگان گفت: کدهای رهگیری قرارداد ها در این سامانه در محاکم و شوراهای حل اختلاف سندیت دارند.

خدمات رایگان سامانه خودنویس برای مستاجرتان و موجران/ سندیت قولنامه‌های سامانه در محاکم

قدس آنلاین: مهرداد بذرپاس امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره راه‌اندازی  سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره موجر و مستأجر موسوم به "خودنویس" گفت: مردم می‌توانند بدون واسطه و به صورت رایگان قراردادهایشان را در این ثامانه ثبت و رسمی کنند.

وی افزود: تاکنون در سامانه ۶۰ هزار قرارداد از ۲۰۰ هزار مراجعه کاربران به سامانه ثبت  و کد رهگیری برای آنها صادر شده است. طبیعتاً هنوز تبلیغات زیادی روی این سامانه نکرده‌ایم و در انتظار آن هستیم تا اشکالات آن را که به صورت طبیعی برای هر سامانه‌ای به وجود می‌آید، برطرف کنیم. امیدواریم کاربران بیشتری از این سامانه استقبال کنند.

وزیر ره و شهرسازی  درباره نوسازی بافت‌های فرسوده، تاکید کرد: در خصوص بازآفرینی بافت‌های فرسوده، عدد این بازآفرینی شهری به ۲۱۰ هزار واحد رسیده است. همچنین قراردادهای مسکن مهر که از دولت قبل به این دولت به ارث رسیده است، حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد، بیش از ۱۱۳ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به مردم تحویل شده است و کار با سرعت خوبی جلو می‌رود.

بذرپاش با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر خارجه هند، خاطر نشان ساخت: در جلسه با وزیر خارجه هند مراحل نهایی مذاکرات در خصوص چابهار و توسعه بندر شهید رجایی این بندر انجام شد و توافق شد تا ظرف یک ماه آینده، قرارداد بین مدیران اجرایی به امضا برسد و امیدواریم که بتوانیم قرارداد چابهار را با طرف هندی به پایان برسانیم.

وزیر راه وشهرسازی اذعان کرد: با بهره برداری از راه آهن زاهدان - چابهار تا سال آینده، کریدور خوبی در این منطقه شکل خواهد گرفت. همچنین جلسه‌ای با رئیس جمهور در خصوص کریدورهای شمالی جنوبی و شرقی غربی کشور با اولویت‌راه آهن زاهدان - چابهار داشتیم که دستورات لازم برای همکاری دستگاه‌ها صادر شد.تا هر چه سریعتر  در مسیر اجرایی شدن این کریدورها همکاری جدی‌تری داشته باشند.

بذرپاس همچنین با اشاره به این که مسیر ریلی بندرعباس به بندر کاسپین در دهه فجر امسال متصل می‌شود، در خصوص توافقات ترانزیتی با روسیه، گفت: قرارداد خط آهن رشت آستارا مراحل نهایی را طی می کند و طرف روسی قیمتر پیشنهادی خود را هم اعلام کرده که در حال بررسی هستیم. تملک زمین هم آغاز شدو و در حوزه ترانزیت و باز با ظرفیت موجود ما هدفگذاری کرده ایم تا زمان ارسال کالا از مبدا روسیه به مقاصد ایران به ویژه بندر عباس  به حداقل برسد که تا کنون به یک سوم کاهش یافته.

وی  در خصوص طرح جوانی جمعیت، گفت: در خصوص طرح جوانی جمعیت از مجلس خواستیم بار جدیدی به دولت تحمیل نکند تا بتوانیم قانون طرح جوانی جمعیت را به خوبی انجام دهیم زیرا تهیه زمین و زیرساخت‌ها کار دشواری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.