رئیس دومین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان گفت: این نشست‌ها و همایش باید مقدمه‌ای باشد تا فقها، اندیشمندان ادیان مختلف ضمن گفتگو با یکدیگر راهی برای برچیده جنگ از جهان بردارند.

گفت وگوی ادیان زمینه ساز صلح در جهان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی عبد خدایی، رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان، امروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی ضمن گرامی داشت شهدای فداییان ازجمله شهید روحانی نواب صفوی اظهار داشت: مشکلی که بشر امروز با آن درگیر است سکولاریسم، خودخواهی، جاه‌طلبی است، عده‌ای استعمارگر به یک منطقه به نام غزه حمله کرده‌اند و بیش از ۸ هزار کودک را در کنار مادرشان به شهادت رسانده‌اند.

وی بابیان اینکه هیچ وجدانی بیداری نسبت به این جنایت در دنیا آرام نمی‌گیرد، افزود: سیاست‌مداران برای حفظ منافع شخصی خود دراین‌باره کاری نمی‌کنند، لذا کسانی که خداباور و معتقد به ارزش‌های اخلاقی هستند باید نهضتی ایجاد کنند و در دنیا در مقابل این‌گونه جنایت‌ها ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدخدایی با اشاره اینکه تمام ادیان الهی آمده‌اند تا صلح و اخلاق نیک را در جامعه ایجاد کنند، اضافه کرد: این نشست‌ها و همایش باید مقدمه‌ای باشد تا فقها، اندیشمندان ادیان مختلف ضمن گفتگو با یکدیگر راهی برای برچیده جنگ از جهان بردارند.

وی در پایان مجموعه مقالات که پیرامون مسیحیت و حقایق اسلام است که نگارش آن به دوران حضور ایشان به‌عنوان سفیر ایران در واتیکان بود به بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.