مدیر عالی حرم مطهر رضوی با اشاره به جایگاه رفیع و متعالی آستان علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، این مکان را فراگیرترین نقطه برای تحقق تحول معنوی در جهان برشمرد.

حرم مطهر امام رضا(ع) فراگیرترین نقطه برای تحول معنوی جهان است

به گزارش آستان نیوز، مراسم معارفه مدیر عالی حرم مطهر، با حضور تولیت آستان قدس، قائم مقام تولیت، مدیران آستان و جمعی از خادمان این آستان ملکوتی برگزار شد و رضا خوراکیان به‌طور رسمی ماموریت خود به عنوان مدیر عالی این آستان ملکوتی و خادم زائران امام هشتم(ع) را آغاز کرد.

خوراکیان در این مراسم، آغاز دوره جدید خدمت خود در آستان حضرت رضا(ع) را توفیق الهی، عنایت امام هشتم(ع) و حُسن اعتماد تولیت این آستان برشمرد و ابراز امیدواری کرد بتواند با همراهی همه خدمتگزاران زائران امام هشتم(ع)، در انجام ماموریت‌های محوله و تحقق سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی سربلند باشد.
 

ویژگی‌های منحصربه‌فرد حرم مطهر رضوی
مدیر عالی حرم مطهر رضوی در صحبت‌های خود به ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد حرم مطهر رضوی اشاره و تصریح کرد: توسعه اسلام و انسانیت در راستای کمک به جهانی شدن حکومت اهل بیت(ع)، نیازمند ظرفیت‌ها و امکاناتی است که در کنار هم داشتن آنها، کار دشواری است و به سادگی قابل تجمیع نیست اما در حرم مطهر رضوی همه آنچه مورد نیاز است، در یک مکان تجمیع شده است.
خوراکیان تصریح کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیری در حرم مطهر رضوی وجود دارد و امروز با هر شاخص اجتماعی و جامعه‌شناختی هم که ارزیابی کنیم، در می‌یابیم که بهترین فرصت‌ها را در مجموعه حرم مطهر رضوی در اختیار داریم.
 

مرجعیت فراگیر اجتماعی حرم
وی ادامه داد: امروز این آستان ملکوتی مرجعیت اجتماعی فراگیر و عمومی دارد و این مرجعیت همواره رو به فزونی است و نه تنها در سطح ملی، که در سطح بین‌المللی اثرگذار است و تشرف سالانه چند میلیون زائر خارجی نیز موید این حقیقت است.
 

ایفای نقش در عالی‌ترین نقطه تحول معنوی جهان 
 مدیر عالی حرم مطهر رضوی خاطر نشان کرد: امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که برخی در تلاش‌اند با استفاده از همه ابزارهایی که در اختیار دارند، روح عبودیت را در جهان از بین ببرند و در چنین شرایطی، باید در مقابل آن باید ایستاد و برای مقابله با آن برنامه داشت. خوراکیان با اشاره به ویژگی‌های خاص حرم مطهر رضوی برای ایفای نقش در ترویج جهانی معنویت افزود: امروز همانطور که امام راحل(ره)، آستان حضرت رضا(ع) را مرکز ایران و رهبر معظم انقلاب نیز این فضای ملکوتی را منشا تحول در جهان اسلام دانسته‌اند، همگان تایید می‌کنند که می‌توان و باید از این بستر، استفاده حداکثری داشت و انوار معنویت آن را به سراسر جهان ساطع کرد. وی افزود: اشراف دقیق نسبت به این ظرفیت منحصر به فرد، مسئولیت ما برای خدمت در این آستان را سنگین می‌کند و باید تلاش مضاعفی برای انجام ماموریت‌هایمان داشته باشیم، ضمن آنکه یقین داریم موفقیت در این کار، جز با عنایت الهی، الطاف حضرت رضا(ع) و اخلاص و پشتکار خادمان حرم میسر نخواهد شد.
 

حرکت به سمت افق‌های متعالی
خوراکیان تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون به همت همه مسئولان و خادمان، اقدامات و خدمات ارزشمندی در حرم مطهر رضوی صورت گرفته است که شاید در گذشته برای ما آرزو بود، اما برای رسیدن به افق‌های متعالی مد نظر تولیت معزز، باید قوی‌تر حرکت کرد. مدیر عالی حرم مطهر افزود: امیدوارم با حمایت و همراهی همه خادمان با اخلاص حرم مطهر، بتوانیم ضمن حفظ و تقویت خدمت به زائران و انجام ماموریت‌های محوله، در استفاده حداکثری از این فضای ملکوتی برای ترویج و توسعه معنویت در سطح جهان نیز اقدامات اثرگذاری داشته باشیم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.