قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه حرم مطهر رضوی، محور همه فعالیت‌ها در این آستان است، گفت: با این نگاه و رویکرد، توجه به حرم مطهر و خدمت به زائران، مهم‌ترین ماموریتی است که باید توسط مدیر عالی حرم دنبال شود.

خدمت به زائر؛ مهم‌ترین ماموریت مدیر عالی حرم مطهر رضوی

به گزارش آستان نیوز، مصطفی فیضی در آئین معارفه رضا خوراکیان به عنوان مدیر عالی حرم مطهر رضوی که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب اظهار کرد: مجموعه آستان قدس رضوی به دلیل ارائه خدمات گسترده به زائران و مجاوران و استمرار آن در طول سال، ناگزیر به در نظر گرفتن سرعت بالا در خدمت‌رسانی است و این ماموریت سبب شده کمتر فرصت آن را داشته باشد که گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خود را ارائه دهد، به همین دلیل ممکن است برخی از خدمات این مجموعه برای مردم ناشناخته و مغفول مانده است.
 

خدمت‌رسانی توسعه یافته اما به این میزان اکتفا نمی‌کنیم
وی ادامه داد: به عنوان کسی که در جریان بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این آستان قرار دارد، اعلام می‌کنم به لطف حضرت رضا(ع) و در سایه تدابیر تولیت معزز آستان مقدس، خدمات و اقدامات در بخش‌های مختلف حرم مطهر قابل مقایسه با سالهای قبل نیست و تحولی مشهود در خدمت‌رسانی ایجاد شده است که البته ما نباید به این خدمات اکتفا کنیم و از همین رو قانع نیستیم، زیرا تا رسیدن به قله‌های خدمت راه بسیار طولانی در پیش داریم.
 

تقدیر از خادمان با اخلاص حرم
فیضی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از رموز موفقیت این آستان در توسعه خدمت‌رسانی، حضور و مشارکت خادمان و خادمیاران با اخلاصی است که ما را در انجام ماموریت‌ها همراهی می‌کنند. 
وی ادامه داد: در مجموعه حرم مطهر نیز تمامی خادمان بارگاه منور رضوی که برخی‌شان مسئولیت‌ها و مشاغل دیگری دارند و صرفا به عشق خدمت در این آستان حاضر می‌شوند، طی هفته و زمانی که روز خدمتی‌شان نیست هم فکر و ذکرشان خدمت به این بارگاه منور و زائران امام است، که لازم می‌دانم به سهم خودم، از تلاشها و اراده‌ آنها تقدیر می‌کنم.
 

رفع کاستی‌ها، توسعه خدمت
قائم مقام تولیت آستان قدس در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه مدیریت عالی حرم مطهر اظهار کرد: انتصاب آقای خوراکیان به عنوان مدیر عالی حرم مطهر رضوی را به ایشان که سابقه خادمی در این آستان را دارند، تبریک عرض کرده و برایشان آرزوی توفیق دارم. 
فیضی افزود: امیدوارم با حضور آقای خوراکیان، کاستی‌های این حوزه رفع شود و این مجموعه همچنان استوار، فعال و پویا بتوانند تدابیر تولیت معزز این آستان مقدس در حوزه توجه ویژه به حرم مطهر و خدمت به زائران را عملیاتی کنند.
وی تصریح کرد: انتظار این است که استحکام آنچه که پیش از این در مدیریت حرم مطهر انجام شده حفظ و تقویت شود و در کنار آن، راه‌های نرفته در این بارگاه منور برای تقویت خدمت‌رسانی، طی شود و به سرانجام برسد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به دوره مسئولیت خود در مدیریت عالی حرم مطهر گفت: پیش از این، مسئولیت خطیر خدمت و  توفیق خادمی در بارگاه حضرت رضا(ع) در کسوت مدیر عالی حرم مطهر بر عهده بنده بود که بخاطر آن، از اعتماد تولیت آستان قدس رضوی تقدیر می‌کنم و امیدوارم تلاشی که طی این مدت انجام گرفت، مورد قبول حضرت قرار گرفته باشد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.