معاون عمرانی استاندار خوزستان بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های خدماتی و امدادی جهت طرح ترافیکی- انتظامی زمستانه خوزستان تاکید کرد.

آغاز طرح ترافیکی - انتظامی زمستانه خوزستان/ فعالیت ۶۳ اکیپ راهداری در محورها

به گزارش قدس آنلاین، محمد خانچی امروز (۳۰ دی) در آغاز رزمایش طرح ترافیکی- انتظامی زمستانه خوزستان که در محل پاسگاه پلیس راه اهواز – اندیشمک برگزار شد، اظهار کرد: تردد در استان خوزستان به دلیل راهیان نور و میهمانان نوروزی و جذابیت آب و هوای استان در این فصل، بسیار افزایش خواهد یافت و امسال نیز با توجه به ماه مبارک رمضان، عموما سفرها زودتر آغاز خواهد شد و لازم است همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی ادامه داد: امروز رزمایشی با محوریت پلیس راه و مجموعه راهداری، هلال احمر و اورژانس برگزار شد و امیدواریم سفرهای خوب و ایمنی برای مردم در پیش داشته باشیم‌.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: با توجه به مه آلود بودن این فصل، انتظار داریم که مردم نیز همراهی کنند چرا که ممکن است در برخی ساعات، وضعیت جاده‌ها نامناسب باشد و مردم ضوابط رانندگی را رعایت کنند چون در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در جمعیت هلال احمر استان خوزستان، با تعداد ۲۸ کشیک شبانه‌روزی اداری، ۲۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری، بیش از ۸۶۰ امدادگر و ۱۵۰ خودروی امدادی آماده ارائه خدمات به مردم هستیم.

وی افزود: در جمعیت هلال احمر به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های مواصلاتی خوزستان خدمات امدادی ارائه می‌شود. اگر در مسیرهای با احتمال ریزش برف و یا در مناطق کوهستانی حادثه‌ای داشته باشیم و نیاز به اسکان اضطراری در راه‌ماندگان وجود داشته باشد، هلال احمر خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی، گفت: توصیه به مسافران این است که حتما نکات ایمنی را رعایت و به اطلاعیه‌های عوامل امدادی و دستگاه‌های مختلف توجه کنند و در مسیرها دقت لازم را داشته باشند چراکه امکان مه‌گرفتگی در صبح وجود دارد.

همچنین محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در این مراسم گفت: ۲۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین، ۴۵۰ نیروی راهدار در قالب ۶۳ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان به ویژه نقاط دارای سابقه ریزش کوه به واسطه بارش برف و سیلاب‌ها، تا پایان طرح زمستانه یعنی ۲۰ اسفندماه مستقر خواهند بود. 

وی افزود: هدف اصلی این رزمایش، آمادگی نیروهای راهداری و خدمات‌رسان برای مقابله با بحران‌های احتمالی در فصل زمستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.