کارشناس امور خانواده گفت: احترام متقابل زوجین، مهم‌ترین پایه حفظ کیان خانواده است.

احترام متقابل زوجین مهم‌ترین پایه حفظ کیان خانواده است

خدیجه حسن زاده، کارشناس امور خانواده، روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل، با اشاره به آیه ۱۸۷ سوره بقره "... هُنَّ لِبَاسٌ لَکُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ ...."، بیان کرد: باید با نگاهی دقیق به آیات، از این منبع لا یزال حداکثر بهره را در زندگی ببریم.

وی ادامه داد: اولین ویژگی لباس، هم شأن بودن انسان است، لذا همسران هم باید از لحاظ دینی، اخلاقی، فرهنگی و آداب و رسوم، هم شأن و هم کفو یکدیگر باشند، خداوند متعال می‌فرماید، من انسان‌ها را به چیزی که ملاک خود قرار دهند، واگذار می‌کنم، حال اگر ملاک اخلاق و ایمان باشد، به تبع آن برکات هم در زندگی وارد می‌شود و اگر ملاک ثروت و امور دنیایی باشد، به همان چیز واگذار می‌شود.

حسن‌زاده یکی دیگر از ویژگی‌های لباس را آرامش بخشی بیان و تاکید کرد: زوجین باید بساط آرامش یکدیگر را فراهم نمایند و نیازهای مادی و عاطفی که منجر به ایجاد آرامش در محیط خانواده می‌شود را تامین کنند.

وی تاکید کرد: پوشاندن عیوب، یکی دیگر از صفاتی است که این کارشناس در تطبیق با مسائل زوجین بیان نمود و عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از بانوان در جمع‌های دوستانه به بیان مسائل شخصی و عیوب همسران خود می‌پردازند و از این موضوع غافل هستند که باز کردن مسائل درون خانواده در این گونه جمع‌ها نه تنها چاره ساز نیست، بلکه فقط پایه‌های زندگی را سست می‌کند و ضربه‌های زیادی از اطرافیان متحمل می‌شوند؛ احترام متقابل زوجین، مهم‌ترین پایه حفظ کیان خانواده می‌باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.