مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۳ کتابخانه سیار در این استان فعال است، گفت: در این بخش جایگاه اول کشور از آن این استان است.

۱۳ کتابخانه سیار در خراسان رضوی فعال است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز چهارشنبه در سفر به تایباد و بازدید از کتابخانه های عمومی و نهادی این شهرستان اظهار کرد: برای افزایش شمار این فضاهای فرهنگی سال آینده آغاز به کار تعدادی کتابخانه سیار پیش بینی شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی ادامه داد: کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی نقش پنج کتابخانه ثابت را دارند و طی پنج روز هفته به دانش آموزان و جامعه هدف خود در روستاها خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: افزون بر ۵۰ درصد کتابخانه های سیار استان خراسان رضوی به همت خیران و کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده که برای آنها از ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار جلد کتاب پیش بینی شده است.

سبزیان به شمار کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر استان خراسان رضوی ۲۵۰ کتابخانه نهادی و مشارکتی دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان خراسان رضوی گفت: در بخش ساخت کتابخانه‌های استان ۱۸ پروژه نیمه تمام مانده که برای بهره‌برداری نهایی آن‌ها نیاز به کمک‌های خیران داریم.

وی بیان کرد: به لحاظ پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها، استان خراسان رضوی در کشور جایگاه مناسبی دارد که پرداخت آن از نقش زیادی در توسعه و تجهیز فضای کتابخانه‌های استان خراسان رضوی برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.