عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد کارگروه تولید بار اول می تواند مشکلات فروش محصولات شرکت های دانش بنیان را کاهش داده و نهایتا موجب مزیت های اقتصادی برای این شرکت ها شود.

رویکرد «تولید بار اول» مانع از خروج ارز از کشور خواهد شد

آرش زره تن عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: به واقع حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند مانع از خروج ارز از کشور شده و تاثیرات زیادی برای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از تولیدات دانش بنیانی در کشور حمایت شود، ادامه داد: موضوع تولید بار اول محصولات شرکت های دانش بنیان در قانون جهش تولید دانش بنیان به درستی دیده شده است از سوی دیگر محصول بار اول شرکت های دانش بنیان نیاز به حمایت های بیشتری دارد چراکه بازار دست شرکت های دانش بنیان نبوده و در دست وارد کنندگان قوی تر است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: شرکت دانش بنیانی که نوپاست و قرار است محصول خود را به بازار عرضه کند، اگر حمایت نشود این شرکت امکان عرضه محصول و به نوعی سرپا ایستادن را نخواهد داشت. بنابراین اگر شرکت دانش بنیان در بار اول بتواند محصول خود را به فروش برساند می تواند سرپا ایستاده و حرکت کند.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرگونه مناقصات دست و پا گیر معمولا به ضرر این شرکت هاست و نمی گذارند این شرکت ها توفیقی در فروش محصولات خود داشته باشند. البته باید در این بخش استانداردها و چارچوب های قانونی لحاظ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین رویکرد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات امر مفید و موثری است که هم در قوانین مجلس اعم از قانون جهش تولید دانش بنیان دیده شده و هم  در معاونت علمی و فناوری دولت مورد حمایت قرار گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ازاین رویکرد کارگروه تولید بار اول می تواند مشکلات فروش محصولات شرکت های دانش بنیان را کاهش داده و نهایتا موجب مزیت های اقتصادی برای این شرکت ها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.