سرپرست فرمانداری تایباد گفت: زیرساختهای نظارت بر رفت و آمد اتباع غیرمجاز در مرز «دوغارون» واقع در شهرستان تایباد خراسان رضوی باید تقویت شود.

زیرساخت‌های نظارت بر تردد اتباع در مرز «دوغارون» باید تقویت شود

به گزارش قدس خراسان، مهدی شیردل با اعلام این خبر افزود: شمار زیادی از اتباع افغانستان برای برگشت به کشور خود مرز دوغارون را انتخاب می کنند که توسعه این نقطه در بخشهای مختلف نیاز به نگاه ویژه مسوولان کشوری و استانی دارد.

وی با بیان اینکه ساخت اردوگاه اتباع خارجی در تایباد ضروری است، ادامه داد: مرز دوغارون از مهمترین گذرگاههای ایران برای برگشت اتباع غیرمجاز افغانستانی به کشورشان است، ساخت و راه اندازی اردوگاه اتباع خارجی برای ساماندهی آنها در این نقطه از کشور مورد نیاز است.

سرپرست فرمانداری تایباد عنوان کرد: احداث اردوگاه مهاجرین خارجی نقش زیادی در ارائه خدمات بشردوستانه به اتباع کشور افغانستان دارد.

وی ادامه داد: روزانه بیش از سه هزار نفر از مسافران ایرانی و خارجی، رانندگان، سرمایه گذاران و فعالان بخشهای اقتصادی در دوغارون رفت و آمد می کنند که این نشان از تعاملات ایران و افغانستان در بخش مسافری دارد.

شیردل افزود: سالانه افزون بر یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق مرز دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند که نشانگر امنیت زیاد این مرز رسمی شرق کشور دارد.

وی اضافه کرد: امنیت ۱۰۰ درصدی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان و فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان با تایباد باعث شده است که بیشترین حجم رفت و آمد اتباع افغانستانی به ایران از طریق معبر زمینی دوغارون باشد.

پایانه مرزی دوغارون به لحاظ رفت و آمد مسافر با وسایل نقلیه عمومی در بین پایانه مرزی کشور رتبه نخست را دارد.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.