مجمع علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به راهپیمایی «نسل‌کشی هزاره‌ها» در کشورهای غربی اظهارداشت: این راهپیمایی با هدف تحت‌الشعاع قراردادن نسل‌کشی در غزه راه‌اندازی شده است.

راهپیمایی «نسل‌کشی هزاره‌ها» با هدف تحت‌الشعاع قراردادن نسل‌کشی در غزه

مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان طی نشستی با اشاره به راهپیمایی «نسل‌کشی هزاره‌ها» اعلام کرد این حرکت‌ها با هدف تحت تاثیر قراردادن نسل‌کشی غزه و به ضرر مردم افغانستان است.

در بخشی از بیانیه مجمع آمده است:

اشغالگران غربی و دست نشانده‌های آن‌ها پس از شکست پرافتضاح‌شان بازهم آرام ننشسته و درصدد سلب امنیت فکری و نظم اجتماعی برآمده‌اند تا آتش منازعه قومی را در افغانستان شعله‌ور نموده، خودشان  ماهی مقصود را صید نمایند.

وطن‌داران بیدار و با شهامت!

کمپین نسل‌کشی هزاره‌ها از جانب حلقات استخباراتی منطقه و جهان به منظور پوشش دادن نسل‌کشی و تحت الشعاع قرار دادن نسل‌کشی مردم مظلوم غزه و همچنین برهم زدن صلح و ثبات در افغانستان و ایجاد نفاق قومی در کشور مطرح شده و پیش برده می‌شود، این کمپین جز ضرر فایده‌ای برای مردم ندارد. 

نهادهایی که این حرکت مغرضانه و هدفمندانه را راه‌اندازی کرده‌اند، اغلب بیگانه‌ها و حتی بعضاً غیر افغانی هستند؛ مانند «تنظیم نسل نو مغول هزاره» هزاره‌های پاکستانی که حتی حاضر نیستند یک قدم خلاف منافع ملی کشور پاکستان بردارند و نهاد «شورای جهانی هزاره‌ها» که توسط غرب و هزاره‌های غرب,نشین ایجاد، تمویل و در افغانستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تعدادی انگشت‌شمار افغانی که در این حرکت شامل هستند و در تقویت آن می‌کوشند کسانی هستند که طی سال‌ها عنوان زعامت و رهبری جامعه هزاره را یدک می‌کشیدند که جز ایجاد تفرقه و نفاق و فروختن مردم و آرای مردم و تقسیم جامعه شیعه و هزاره به احزاب و نهادهای واسطه و وابسته دستاوردی نداشتند؛ جامعه تشیع و در راس آن مردم عزتمند هزاره از این افراد بیزارند و آنها را نمایندگان یا رهبران خود نمی‌دانند و با آنها هم‌نوایی و هم‌دردی ندارند.

امارت اسلامی در زمینه تامین امنیت مناطق شیعه‌نشین و پوشش امنیتی تمامی فعالیت‌های اجتماعی، دینی و مذهبی، فرهنگی و ورزشی جامعه تشیع در کابل و ولایات شب و روز صادقانه تلاش ورزیده است و مردم نیز از این جهت قدردان زحمات نیروهای امنیتی امارت اسلامی می‌باشند.

در پایان این نکته راخاطر نشان می‌سازیم که  قوم شریف، وطن‌دوست و با استعداد هزاره، مانند سایر اقوام افغانستان دردمند و آسیب‌دیده از خونریزی‌ها و نفاق‌های قومی بوده اما با افتخار خود را بخشی از ملت واحد افغانستان می‌داند و در  شرایط حساس کنونی در مقابل تجاوزات نظامی و فکری بیگانگان در کنار دولت و حکومت خویش ایستاده  به مصالح و منافع ملی خویش کاملا آگاه و متعهد است.

همچنان شیعیان در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و وطن با درایت و هوشیاری کامل برخورد نموده فریب وطن فروشان و نفاق پیشه‌گان را نخورده عزتمندانه در مسیر اتحاد، ملت سازی، پیشرفت و شکوفایی وطن گام برمی‌دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.