رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا پایان سال حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملکی به پروژه راه‌آهن خرم‌آباد تزریق خواهد شد.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن خرم‌آباد

به گزارش قدس آنلاین، داوود منظور عصر امروز در حاشیه بازدید از راه‌آهن خرم‌آباد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد از سال ۹۰ شروع شده، از طرفی وجود پیچیدگی‌های مختلف در طراحی و همچنین تونل‌های طولانی موجب شده منابع مالی ویژه‌ای برای این طرح تخصیص پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی پروژه راه‌آهن خرم‌آباد را یکی از برنامه‌های این مجموعه عنوان و تصریح کرد: با وزارت راه و شهرسازی توافق‌هایی در این خصوص داریم.

منظور بیان داشت: یکی از راه‌های تامین مالی، از محل بودجه عمومی است اما این مبالغ نوعی کاتالیزور برای سرعت بخشیدن به کار است.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن خرم‌آباد ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: از این‌رو باید از طریق‌های دیگر ظرفیت‌های تامین مالی را تامین کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها استجازه‌ای است که وزارت راه و شهرسازی از مقام معظم رهبری گرفته، مبنی بر اینکه بتوانیم نفتی را ویژه راه و شهرسازی صادر کنیم و درآمدهای حاصل از آن را برای پروژه‌های زیرساختی راه و ریل اختصاص دهیم.

منظور ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های نسبتا زیادی از این محل مانند کریدور جنوب به شمال از طرف چابهار به خاش تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه تا پایان سال حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملکی به پروژه راه‌آهن خرم‌آباد تزریق خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه این پروژه از پروژه‌های اولویت‌دار ملی است و می‌تواند ظرفیت ترانزیتی کشور افزایش دهد، بنابراین تمام ظرفیت خود را به کار خواهیم گرفت تا پروژه به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.