بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال پروژه برقی توسط ۲ شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق گیلان تکمیل و آماده بهره برداری در دهه مبارک فجر انقلاب شد.

تکمیل ۴ هزار میلیارد ریال پروژه برقی گیلان

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: با هدف تامین برق مشترکان، افزایش ضریب اطمینان و پایداری بیشتر شبکه برق گیلان، ۲ پروژه مهم و اساسی توسط این شرکت به انجام رسیده است.

محمود دشت بزرگ افزود: فاز نخست پروژه افزایش ظرفیت بخش انتقال پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت سیاهکلده لنگرود و پروژه افزایش ظرفیت بانک‌های خازنی پست کیاشهر از ۱.۶ مگاوار به ۳.۶ مگاوار در دهه مبارک فجردر مدار قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: این ۲ پروژه که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شده با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال در مناطق جغرافیایی لنگرود و کیاشهر به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۵۷۳ پروژه تامین برق در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز در این رابطه از افتتاح ۵۷۳ پروژه تامین برق شهری و روستایی این استان در دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

محمدتقی مهدیزاده گفت: این پروژه ها در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتور برق و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار است که در این ایام بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: همچنین در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم تلاش شده تا رضایتمندی مشترکین شهری و روستایی در اولویت ما قرار گیرد و در این راستا پروژه رفع ضعف برق روستایی در دهه فجر مورد استفاده مشترکین قرار می گیرد.

مهدیزاده با اشاره به اینکه اکثر روستاهای گیلان در اقصی نقاط استان برق‌دار شده‌اند، بیان کرد: درحال حاضر برق‌رسانی به روستاههای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان بر هوشمندسازی و کنترل پذیری مشترکین تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط صنعت برق، اعمال مدیریت مصرف برق هوشمند مورد نیاز است که در این راستا، میزان مصرف مشترکین در اتاق پایش قابل رصد و ارزیابی است و این شرکت هر لحظه امکان قطع و وصل و یا مدیریت جریان برق را خواهد داشت.

وی ادامه د اد: اولویت ما برای هوشمندسازی کنتورها با ادارات، صنایع و مشترکین پرمصرف است که در این راستا حدود ۹۷ درصد مشترکین صنعتی ای نشرکت هوشمند و رویت پذیر شده‌اند.

مهدیزاده در ادامه گفت: همچنین این شرکت در راستای بهینه سازی مصرف برق و حفظ محیط زیست اقداماتی را اناجم داده و با انعقاد قرارداد اصلاح حدود ۳۰۰ هزار دستگاه روشنایی معابر استان فیمابین شرکت توزیع نیروی برق گیلان و سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، در کشور از استان های پیشرو در این تحول عظیم بشمار می‌آید.

وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار چراغ های روشنایی معابر فوق کم مصرف در فاز نخست این طرح در استان گیلان نصب و جایگزین چراغ های موجود خواهد شد که استفاده از چراغ‌های فوق کم مصرف جدید تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف این تعرفه در استان خواهد داشت و علاوه بر آن کیفیت و روشنایی بسیار بهتری نسبت به گذشته ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۲ ساله خواهدبود بیان کرد: کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی از دیگر اهداف این طرح بزرگ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.