فرماندار مشهد در بازدید از دو واحد صنعتی در محور غرب مشهد گفت: در حال حاضر واحدهای صنعتی به دنبال نیروهای ماهر هستند، بنابراین در فرهنگ باید تغییر رویکرد بدهیم و هنرستان ها را در کنار واحدهای صنعتی ایجاد کنیم.

فرماندار مشهد: واحدهای صنعتی نیازمند نیروی کار ماهرند

به گزارش قدس خراسان، در حاشیه بازدید از دو واحد صنعتی در محور غرب که صبح امروز با حضور برخی از مسئولان انجام شد محسن داوری اظهار کرد: از ابتدای امسال یکی از رویکردهای در دستور کار فرمانداری مشهد بازدید از کارگاه‌ها و  واحدهای صنعتی است تا با بازدید از بخش‌های مختلف صنعت به رفع مشکلات آنان بپردازیم. 

فرماندار مشهد گفت:همانطور که میز خدمت را به محلات میبریم باید همین میز را به داخل واحدهای صنعتی بریم تا در راستای تقویت واحدهای صنعتی کار و اگر مشکلی دارند مشکل را توسط مدیران مربوطه برطرف‌ کنیم.

وی با اشاره به برنامه بازدید تصریح کرد: امروز از دو واحد بازدید شد که یکی از این واحدها تولیدات کولر، بخاری، آبگرمکن و یخچال دارد. و واحد دیگر تولید کننده کنتورهای آب هوشمند است.

داوری درباره مشکلات واحد تولید کننده کولر، بخاری ، ابگرمکن و یخچال توضیح داد: مباحث این واحد تامین اجتماعی و سرمایه در گردش بود که با مسئولین مربوطه گفتگو شد و قرار شد ظرف یک هفته مشکلشان برطرف شود.

فرماندار مشهد در تشریح مشکلات واحد صنعتی تولیدکننده کنتورهای هوشمند آب گفت: اقدامات بسیار خوبی از نظر تکنولوژی در این واحد  انجام شده که باعث افزایش کیفیت تولیدات شده و اینکه این تکنولوژی در اختیار کشور ایران و شهر مشهد قرار دارد و از نیروهای متخصص و ۵۰۰ نیروی کار در این واحد به کار گرفته شده اتفاقی بسیار ارزشمند است. 

وی خاطر نشان کرد: این واحد توانسته مشکلات خود را رفع کند و ما این واحد صنعتی را تقویت و حمایت می کنیم . بیشتر تولیدات این صنعت مربوط به سازمان آب و فاضلاب است مدیران این شرکت در این بازدید حضور داشتند و توصیه‌های لازم صورت گرفت تا این واحد صنعتی مورد حمایت قرار بگیرد.

داوری ادامه داد: این شرکت با نصف ظرفیت در حال فعالیت است اگر حمایت شود و بازار کار خوب پیدا کند می تواند از تمام ظرفیت خود استفاده کند و این مورد را در دستور کار قرار خواهیم داد تا این مشکل برطرف شود و این واحد صنعتی با تمام ظرفیت کار کند.

فرماندار مشهد در خصوص کمبود نیروی ماهر در مراکز صنعتی عنوان کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی به دنبال نیروهای ماهر هستند. در گذشته نیروی کار زیاد بود اما فرصت کاری نبود، اما امروز بازار کار دنبال نیروی کارکن و کار دادن می گردد، بنابراین در فرهنگ باید تغییر رویکرد بدهیم و هنرستان ها را در کنار واحدهای صنعتی ایجاد کنیم تا کارگران مهارت پیدا کنند و در واحدهای صنعتی مشغول به کار شوند.

وی تشریح کرد: عموم واحدهای صنعتی مشکل سرمایه در گردش دارند که در حوزه اقتصادی اکثریت واحدها مبتلا به آن هستند و برای این دو واحد مساعدت‌های لازم بعد از بررسی اختصاص منابع اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.