۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 961641

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف در نواحی سردسیر این استان که با وزش باد همراه است، شبهای بسیار سردی را برای خراسان رضوی به ارمغان می‌آورد.

شنبه سرد در خراسان رضوی

زهرا آهنگرزاده اظهارکرد: بارشهای باران طی ساعات آینده از نواحی غربی خراسان رضوی آغاز می شود که انتظار می رود ابتدا بارشها به شکل رگبار باران با احتمال آبگرفتگی و سیلاب در مناطق غربی استان رخ دهد.

وی بیان کرد: بارشها تا عصر شنبه در استان به صورت باران و اغلب بارش برف در اکثر مناطق و نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی ادامه خواهد داشت که طی این مدت کاهش دید به دلیل تشکیل مه در استان، لغزندگی معابر و محورها پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با احتمال بروز خسارت برای عصر امروز، امشب و فردا (شنبه) در استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین شدت بارشها از امروز تا فردا صبح در خراسان رضوی رخ می دهد، گفت: شدت بارشها از فردا عصر کاسته می شود و روند کاهش دما تا روز یکشنبه صبح در استان ادامه دارد.

شنبه سرد در خراسان رضوی

آهنگرزاده ادامه داد: انتظار داریم در مناطق سردسیر و کوهستانی حداقل دمای شبانه برای شنبه شب به ۱۰ درجه زیر صفر و در مشهد به ۶ درجه زیر صفر برسد، به این ترتیب خراسان رضوی شنبه، شب بسیار سردی را تجربه خواهد کرد.

وی بیان کرد: دمای هوای مشهد برای امروز(جمعه) و فردا سه درجه سلسیوس و برای امشب به ۲ درجه زیر صفر خواهد رسید.

این کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در ادامه گفت: در بین ایستگاههایی که اطلاعات آنها دریافت شده، شهرستان باخرز با ۶ درجه زیر صفر سردترین و داورزن با ۱۱ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

وی افزود: طی این مدت بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

آهنگرزاد گفت: دمای مشهد در شبانه روز گذشته بین ۲ درجه زیر صفر و ۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.